Klacht: Tickets4U verkoop niet geactiveerde (nep) kaarten. Geld = weg!

op 19 oktober 2015 over Tickets4U in de categorie Kaartenverkoop

Ik moest last-minute een kaartje hebben voor Pussy Lounge XXL in Ahoy (10 oktober).

Mijn ervaringen met Marktplaats en Ticketswap waren slecht, dus ditmaal een kaartje besteld bij Tickets4u.nl (aangesloten bij EUSTA). Ondanks de woekerprijzen die ze hanteren ben je normaliter verzekerd van een goed en echt kaartje.

Helaas kwam ik van de koude kermis thuis. Toen mijn kaartje gescand werd gaf het apparaat de kleur ‘rood’ aan. Vervolgens mocht ik mee met de beveiliging naar Paylogic. Deze scande de kaart nogmaals, maar wederom ‘rood’.

Wat blijkt? De kaart (op naam van Peter Kuunders) was aangeschaft met Creditcard en toen de kaarten geleverd waren, de betaling ongedaan gemaakt. Dus de kaart was niet betaald.

Geluk bij een ongeluk, kon ik tegen een extra betaling van 50,- Euro wel naar binnen. Dus in totaal was ik al (83.50 Euro + 50,- Euro) 133.50 Euro kwijt!!!

Inmiddels een paar keer gemaild naar Tickets4u.nl, maar deze partij reageert nergens op. Oplichters?

———————- UPDATE 13/10/2015 ———————-

Eindelijk contact gehad met Tickets4U.nl (per telefoon). Schijnbaar gaan ze pas op dinsdag eens kijken of er emails binnen zijn gekomen. Dit is kenmerkend met overige beoordelingen, klachten en ervaringen die online staan. Dit terzijde.

Het probleem met niet geactiveerde kaarten is bekend bij Tickets4U.nl (dit is bevestigd door de persoon die ik aan de lijn heb gehad). En ze willen het volledige bedrag terugstorten, maar alleen als ik eerst mijn klachten offline haal.

Gezien de vele klachten die er over dit bedrijf zijn (en tevens over het juist niet terugbetalen), ga ik dit op voorhand niet doen. Ik wil eerst het geld retour, alvorens ik actie ga ondernemen. Ik ga er immers vanuit dat, wanneer je de hoofdprijs betaald voor een ticket / kaart, dat deze echt is en dat ik hier dan ook mee naar binnen kan op een evenement.

Ik heb ze een uur de tijd gegeven om mij hierover terug te bellen. Indien dit niet gedaan wordt (ga er ook niet echt van uit), dan ga ik mijn klacht en ervaringen met Tickets4U.nl ook elders plaatsen.

Het voelt aan als een plicht voor mij, om andere onschuldige personen te waarschuwen voor de lakende handswijze van Tickets4U.nl. Ik wil gewoon mijn geld terug, daar ik ging entree kreeg op het feest met het kaartje wat ik van hun heb gekocht.

Pas daarna ga ik mijn klacht(en) en ervaringen verwijderen. Niet eerder.

Secundair; Tickets4U.nl staat ook ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder Delta Reflex Group BV en Delagio BV. Dus weer gewaarschuwd als je zaken gaat doen met deze bedrijven.

Tevens overweeg ik nu ook aangifte te doen bij de politie, zeker aangezien Tickets4U.nl heeft bevestigd (aan de telefoon) dat het probleem rond NIET geactiveerde kaarten bekend is. Dit komt dus overéén met wat Paylogic mij ook heeft medegedeeld.

Vooralsnog wil ik Tickets4U.nl de eerlijke kans geven om het volledige aankoopbedrag retour te storten. Zo niet, dan gaan we het anders doen, jammer maar het zij zo.

Ik hou jullie op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen.

——————– UPDATE 13/10/2015 om 13:35 ——————–

Zoals verwacht geen enkele reactie van deze boevenbende genaamd Tickets4U.nl.

Ik ga dus nu andere stappen ondernemen, conform met wat ik duidelijk heb aangegeven, want Tickets4U.nl gaat dit niet oplossen.

Tickets4U.nl verkoopt niet alleen nep-kaarten (zoek maar op Google), maar dus ook niet geactiveerde kaarten. Dit laatste is gewoon bevestigd aan de telefoon. En dit alles tegen extreme woekerprijzen. Service & dienstverlening zijn begrippen die voor Tickets4U.nl te hoog gegrepen zijn.

Jammer voor Tickets4U.nl, want ik was bereid om mijn klacht(en) te verwijderen van het internet (op hun verzoek), echter dan wil ik natuurlijk wel eerst mijn geld retour gestort krijgen. Ik ga niet mijn klachten c.q. (duidelijk) gemotiveerde ervaringen eerst van het internet afhalen, om vervolgens te wachten totdat ik mijn geld een keer terug krijg.

Zeker niet gezien het feit dat men gewoon nep c.q. niet geactiveerde kaarten doorverkopen, waarmee je niet eens toegelaten wordt op een feest.

Dus mensen; wees slim en doe never nooit geen zaken met een “bedrijf” als Tickets4U.nl, want je komt bedrogen uit! Zoek maar op Google er staan alleen maar negatieve ervaringen over hun geplaatst.

Ik ga nu mijn ervaringen op de overige websites plaatsen en fora om op deze manier iedereen te waarschuwen voor Tickets4U.nl.

Uiteindelijk zal het Tickets4U.nl meer kosten dan wat deze oplichterij mij gekost heeft.

——————– UPDATE 19/10/2015 om 09:20 ——————–

Uiteraard geen enkele reactie meer terug gehad van Tickets4U BV (tickets4u.nl), laat staan mijn geld terug gekregen. Waarschijnlijk krijg ik dit nooit meer terug van Tickets4U, dus m.a.w. ben ik opgelicht.

Ik heb heden ochten maar besloten om dan ook aangifte te doen bij de Politie i.v.m. oplichting door Tickets4U BV (tickets4u.nl).

Jammer dat Tickets4U niet geprobeerd dit correct op te lossen, dus alle gevolgend van dien zijn voor rekening van Tickets4U!

Ik verwacht niks anders dan dat ik het geld, welke ik aan Tickets4u.nl heb betaald, per ommegaande retour gestort krijg. Immers verkopen hun niet geactiveerde kaarten door.

Dus ik verwacht dat Tickets4u.nl gewoon die 83.50 Euro retour stort op mijn rekening.

Normaal gesproken zou je niet eens meer toegelaten worden op dit feest omdat het uitverkocht was, maar omdat ik gewoon rustig bleef bij Paylogic, kon ik tegen deurverkoopprijs alsnog naar binnen (dus 50,- Euro extra betaald).

Ik vind het ronduit schandalig dat je, ondanks betaling van woekerprijzen, alsnog met deze ellende zit. Ik had achteraf net zo goed een kaartje kunnen bestellen via Marktplaats voor minder.

Ik ga nu mijn klacht op diverse fora en websites plaatsen en ook een officiele klacht indienen bij EUSTA.

Mijn advies luidt dan ook (zeker totdat dit netjes is opgelost): doe never nooit geen zaken met deze onbetrouwbare partij genaamd tickets4u.nl!!

Reactie van de melder van de klacht Mich1979

1 jaar geleden - Tickets4U BV staat ook bekend onder de namen Delagio BV en Delta Reflex Group BV. Wees gewaarschuwd als u "zaken" doet met één van deze onbetrouwbare bedrijven. Sowieso adviseer ik iedereen die opgelicht is door Tickets4U BV | www.tickets4u.nl om online aangifte te doen bij de politie. Dit kost u slechts 3 minuten. Samen staan we sterk en kunnen we een einde maken aan de malafide praktijken van deze boevenbende genaamd Tickets4U! De link om online aangifte te doen bij de politie is: https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/aangifte-internetoplichting/stap1

Reactie van de melder van de klacht Mich1979

1 jaar geleden - Nog altijd geen geld terug. Inmiddels is de politie een onderzoek gestart naar deze malafide boevenbende. Ik raad iedereen die opgelicht is aan om eveneens aangifte te doen van (internet) oplichting.

Reactie van de melder van de klacht Mich1979

11 maanden geleden - Inmiddels weer een paar maar maanden verder en de recherche / politie is nog altijd de grote hoeveelheid klachten aan het inventariseren. Indien u ook problemen heeft met Tickets4U.nl, dan raad ik u hetzelfde aan om te doen. Tickets4U / Tickets4U.nl is een boevenbende. Wees gewaarschuwd (zie ook de duizenden klachten inmiddels hier en op andere website / fora).

Alle klachten die gemeld zijn door Mich1979