Klacht: Ticket concert Ennio Morricone

op 27 juni 2016 over Ticket tribune in de categorie Kaartenverkoop

Beste,
Vorige week heb ik na heel wat heen en weer sturen van berichten en mails de vrijdagmiddag eindelijk mijn ticket ontvangen voor het concert van de dag erna. Intussen is het concert voorbij en was ik toch wel heel gelukkig dit te kunnen meemaken. Maar…blijkt dat ik nogal wat teveel heb betaald voor mijn ticket. Ik kreeg de vrijdagmiddag een mail van ticket tribune met daarbij de pdf van mijn ticket maar dat stond op een andere naam en er stond een ander prijs op het ticket. Volgens de mail van ticket tribune moest ik me daar niets van aantrekken…!?
Ik heb 99 € betaald en daarbij nog eens 15 € verzendings/administratiekosten, dus in het totaal 114 €. Ik kreeg een ticket van 59 €. Zo te horen van de mensen rond mij hadden ze inderdaad allemaal een ticket van 59 € en hadden iets van een 5 € kosten betaald. Dat wil dus zeggen dat ik 50 € te veel heb betaald…!
Dit vind ik echt wel bedrog.

Als dit recht gezet wordt en ik de 50 € dat ik te veel heb betaald terug krijg.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ticket tribune

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Ticket tribune in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ticket tribune een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Ticket tribune

Heeft op 28 juni 2016 om 10:48 geantwoord

Beste mevrouw Roels,

Uw vraag omtrent de prijzen van TicketTribune beantwoorden wij graag voor u:

De prijs op de kaart is de reguliere verkoopprijs en deze prijs is inderdaad niet de prijs die wij hanteren.

TicketTribune is een commercieel bedrijf. Uw tickets worden niet alleen ingekocht bij officiële verkooppunten, maar voornamelijk bij door ons erkende handelaren.
Deze handelaren leggen hun marge op de tickets en TicketTribune maakt daarnaast o.a. advertentiekosten voordat de klant een ticket aankoopt.
Zowel door deze kosten als door de marktwerking van vraag en aanbod komt de prijs tot stand.

Indien een evenement heel populair is gaat de prijs omhoog en kan de klant soms veel meer voor een ticket betalen dan de nominale waarde die op het tickets vermeld staat.
Andersom kan ook: de marktwaarde is sterk gedaald en een ticket wordt mogelijk onder de nominale waarde verkocht.

Dit alles staat ook aangegeven op onze website en nogmaals duidelijk vermeld in onze algemene voorwaarden.

Wij raden u aan onze algemene voorwaarden nogmaals door te lezen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Het team van TicketTribune

Alle klachten die gemeld zijn door Katrien Roels