Klacht: Ticket boeken, annuleren, en wel aanbieden? Klacht opgelost, ik heb niets gehoord?!

op 09 juli 2012 over Cheaptickets.nl in de categorie Online Vliegtickets

De klacht die ik heb is dat een vriendin in het buitenland, die ik helaas had aangeraden om cheaptickets.nl te gebruiken, tickets had geboekt bij cheaptickets en dit helaas vreselijk is misgelopen.
Na het bedrag voor de tickets afgeschreven te hebben komen er meerdere tegenstrijdige emails binnen. Vier van de vijf mails zijn de normale waarin je wordt gefeliciteerd met de aankoop en dat de e-tickets binnenkort worden geleverd etc. Eentje is er echter dat er een fout met de creditcard is geconstateerd en dat er gevraagd wordt om het bedrag binnen 24 uur rechtstreeks over te maken omdat anders de tickets geannuleerd zullen worden. Vreemd, omdat het bedrag al wel is afgeschreven en niet wordt teruggestort. Omdat al deze emails in het Nederlands zijn heb ik vanmiddag meerdere malen gebeld naar de helpservice. De helpservice gaf aan dat er inderdaad een fout is geconstateerd met de creditcard, maar dat wanneer het bedrag van de tickets binnen 24 uur rechtstreeks wordt overgemaakt de tickets alsnog zullen worden vrijgegeven. Er dus van uitgaande dat elke klant luttele duizenden euro’s op de rekening vrij hebben staan omdat ze niet het geld terug hebben gestort maar wel vragen om binnen 24 uur opnieuw het bedrag over te maken.
Omdat bedragen uit het buitenland een Iban nummer nodig hebben heb ik bij beide gesprekken gevraagd dit nummer naar het adres te versturen. Helaas zijn er geen emails ontvangen. Toen de vriendin echter later wel een email ontving met het bericht dat de tickets geannuleerd waren steeg de verbazing. Na nog een telefoontje met de “vriendelijke” helpdesk werd me medegedeeld dat, ondanks dat ze aanbieden dat wanneer 24uur het bedrag overgemaakt is de tickets alsnog worden verstuurd, ze ten allen tijde gerechtigd zijn om de tickets te annuleren… Zeer vreemd aangezien ze wel dezelfde tickets, tegen dezelfde prijs (!) enkele seconden later weer aanbieden. Cheaptickets, geef dan gelijk aan dat jullie niet willen dat er vanuit het buitenland tickets bij jullie geboekt worden, scheelt alle partijen een hoop tijd, moeite en geld.

Duidelijkheid naar de klant toe. Capabele, duidelijk verstaanbare, mensen bij de helpdesk die weten waar ze over praten. En een excuses van cheaptickets voor de tijd en moeite van mij en geld van een vriendin die ik nota bene cheaptickets had aangeraden, voor de fout die ze hier hebben gemaakt. Daarnaast moeten ze het geld, 1050E, terugstorten wat ze hebben afgenomen van de betreffende rekening.
Nu, na enkele dagen, krijg ik bericht dat m\'n klacht opgelost is. Maar ik heb helemaal geen reactie gekregen van cheaptickets.nl! Wat voor oplossing dan? Ik blijf de hele houding waardeloos vinden.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Cheaptickets.nl in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Cheaptickets.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Cheaptickets.nl

Heeft op 13 juli 2012 om 16:40 geantwoord

We hebben de klant per email geïnformeerd over onze oplossing voor deze klacht.

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Cheaptickets.nl beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Vliegklant