Klacht: ThermostaatKranen van de Praxis

op 21 september 2017 over Praxis in de categorie Bouwmarkten

Beste medewerker,

Hieronder volgt een klacht gericht aan de Praxis voor het stukgaan van alle drie de thermostaat kranen kort na elkaar! van het Praxis eigen merk Sensys en de reactie van de medewerker erop

——————–

In 2009 heb ik bij de verbouwing van mijn huis alle kranen van Sensys geïnstalleerd. Drie daarvan zijn thermostaat kranen. Twee in de douche en één in bad. Afgelopen zomer zijn ze alle drie gaan lekken. Ik heb er een open gemaakt en de drie rubberen ringen vanvangen maar helaas nog geen succes. Het defect zit in de kunststof regeleenheid, deze kan ik niet openmaken.
Is er nog een mogelijkheid dat hier iets aan gedaan kan worden?

Ik heb wat foto’s toegevoegd:

Op de eerste is hele kraan te zien:

Op de tweede is te zien dat de begrenzer voor de 38 graden stand gebroken is. Dat geldt voor alle drie de kranen…

Op de derde foto is te zien dat het binnenwerk een rubberen ringetje heeft maar deze is niet te vervangen zonder het binnenwerk kapot te maken.

Ik hoor graag of er nog een mogelijkheid bestaan iets aan de drie kranen te doen. Ze kostten destijds bij elkaar ongeveer 600 euro…

Ik hoor het graag

Gijs van de Wijdeven

————————

Op 21 sep. 2017 om 14:41 heeft SD-034 het volgende geschreven:

Geachte heer van de Wijdeven,

Mijn Excuses voor de late reactie, ik moest het een en ander uitzoeken zodat ik de juiste informatie voor u had.
Het spijt ons om te horen dat er problemen zijn met de kranen die bij praxis zijn gekocht.
Op deze kraan zat 5 jaar garantie, helaas is dit termijn ruim overschreden.
Soms is het mogelijk om een nieuw binnenwerk te leveren, maar helaas is Praxis al enkele jaren geleden van Sencys naar Aquavive gegaan.
Aan onderdelen voor de Sencys kranen kunnen we inmiddels helaas niet meer komen.
Momenteel zit er op ons assortiment kranen 30% korting.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Coulance regeling waarbij de helft van de waarde van de kranen worden vergoed. Mag in de vorm van een tegoedbon (maar niet voor kranen van het Praxis eigen merk. Ook al haat dat nu Aquavive en lijkt het als twee druppels water op Sensys.)!!!

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Praxis

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Praxis nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Gijsha