Klacht: Teveel korting terugbetalen, OBN weigert betaalregeling.

op 01 september 2016 over Onsbrabantnet in de categorie Internetproviders lokaal

Onsbrabantnet heeft een aantal maanden teveel korting aan mij doorberekend en daardoor te weinig geld geincasseerd van mijn rekening.
Ik heb dit niet gemerkt, tot vandaag. Toen ik opeens een rekening kreeg die maar liefst €96,- hoger was.
Ik heb OBN gebeld en zei vertelden me dat ze me verschillende malen hebben geprobeerd te bellen op mijn huisnummer.
Dat is vreemd aangezien ik sinds 2011 geen aansluiting meer heb. En ze mij gewoon hadden kunnen mailen op mijn @onsbrabantnet.nl email.
Ook zou er halverwege augustus een brief zijn verstuurd naar mij, die ik niet heb ontvangen.

Er werd mij verteld dat als ik op de telefoontjes of brief had gereageerd, er een betaalregeling zou zijn getroffen om de hoge rekening af te betalen. Maar omdat ik pas heb gebeld op de dag waarom ik de hoge afschrijving ontving, wilden ze mij niet tegemoetkomen met een betaalregeling.

-Ik word nu dus geconfronteerd met een onverwacht hoge rekening omdat:

-Ze mij onterecht extra korting hebben verleend, hun fout.

-Ze proberen mij te bereiken op een nummer dat ik al 5 jaar niet meer gebruik, iets was ze ongetwijfeld zo kunnen controleren. Hun fout.

-Ik de in halverwege augustus verstuurde brief niet heb gezien, ik ben zeer zorgvuldig met mijn post en administratie maar het is uiteraard mogelijk dat dit niet de fout is van OBN.
Echter vind ik de termijn (een halve maand) waarop ze de brief versturen en besluiten mij niet meer tegemoet te komen met een betaalregeling erg kort.

Ik ben al 6 jaren klant bij OBN en heb mijn rekeningen vrijwel altijd goed en op tijd betaald. Deze gang van zaken geeft mij helaas het idee dat ik trouwe klant geweest ben bij een ontrouwe dienstverlener.
Ik heb besloten mijn contract bij de eerstvolgende mogelijkheid niet te verlengen en op zoek te gaan naar een alternatief.

Wanneer mij excuses en een voorstel voor een betaalregeling wordt gegeven.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Onsbrabantnet over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Onsbrabantnet in behandeling genomen

Bericht van Onsbrabantnet

6 maanden geleden - Vervelend om te horen dat wij je niet konden bereiken. Helaas kunnen wij enkel contact opnemen via de bij ons bekende nummers en dat is in deze dan niet goed gegaan. Wij nemen nog telefonisch contact met je op voor een regeling. Spijtig om te horen dat dit zo onprettig verlopen is voor je. Met vriendelijke groet, [Guido] Webcare OnsBrabantNet

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Onsbrabantnet een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Onsbrabantnet

Heeft op 02 september 2016 om 08:55 geantwoord

Inmiddels is er een afspraak gemaakt en we nemen aan dat daarmee het probleem verholpen is. Onze excuses voor de onduidelijke communicatie, waardoor deze situatie is ontstaan. Mochten er nog vragen zijn, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice, zij staan u graag te woord.

[Guido] Webcare OnsBrabantNet

Alle klachten die gemeld zijn door PieterGTM