Klacht: TERMIJNAFLOSSING NIET NAKOMEN

op 02 december 2016 over FBTO in de categorie Verzekering

Enkele weken geleden kreeg ik van FBTO een rekening van E320,66 waar ik enorm van schrok.Ten eerste heb ik al een zware last gehad van eigen risico aflossen van vorig jaar,daarbij nog een aanvullende ziektekosten verzekering en verbruikt risico van dit jaar.Met pijn en moeite de last gedacht afgelost te hebben en aan een adempauze toe te zijn,krijg ik plots geheel onverwacht daar achteraan -door verkeerde voorlichting van FBTO aan het begin van het jaar over psychische zorg- een rekening van E 320,66. Blijkt dat de voorgesprekken -met als resultaat geen behandeling overigens,omdat het toch niet geschikt was voor mij- toch ‘specialistische’zorg was binnen de psychische zorg.En die ingewikkelde ziektezorgregels moet een klient kennen om er niet in te stinken?
Het enorme bedrag waar ik bijna overspannen met FBTO over gebeld heb kon ik niet betalen. Ik kreeg van hun toezegging dat het afschrijven van tevoren zouden aankondingen zodat ik met hun een termijn aflossing kon treffen.
Echter;Plotseling is er eind november het totale bedrag in 1 keer afgeschreven met een week later het bedrag aanvullende verzekering van E 131 wat in totaal ruim E 451 bedraagt en mij dusdanig in moeilijkheden brengt,dat ik verplichte incasso’s niet kan laten afschrijven en verder ook niet in mijn levensonderhoud kan voorzien want er is helemaal geen geld over op mijn rekening en dus moet ik ca.3 weken zonder geld leven.
Bij terugboeken van het bedrag van E 320,66 bij mijn bank ING is er een ‘fout opgetreden’ volgens hun zeggen en dus moet ik na verschillende doorgeschakelde telefoontjes in hun kantoor zeker 5 dagen op antwoord wachten wat de ‘oorzaak’ is.En dan nog niet eens duidelijk toezegging van terugboeken.
Dit zijn bedrijven die wettelijk verplicht zijn zich aan hun ‘service regels’ te houden.Maar beiden laten weten er 5 a 10 dagen voor nodig te hebben voordat er antwoord komt.
En in de tussentijd is levensonderhoud niet mogelijk.
Ronduit schandalig!!en onverantwoordelijk!

Als per direct er contact volgt en het bedrag wordt teruggeboekt en in termijnen wordt afgelost zoals afgesproken.Geen mooie praatjes vooraf en dan achteraf ellende

7 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar FBTO over deze klacht.

7 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door FBTO in behandeling genomen

7 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat FBTO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

FBTO

Heeft op 02 december 2016 om 13:42 geantwoord

Beste e4hkya9w,

Zorgkosten komen natuurlijk nooit leuk uit. Helaas bepaalt de overheid welke zorgkosten betrekking hebben op het eigen risico.
Wij sturen je normaal gesproken 2 weken voor de incasso van je eigen risico een email. Deze kan ook in je spam terecht zijn gekomen. Daarnaast kan hier gewoon een betalingsregeling voor treffen. Ook na het storneren.
Waarom dat niet is gelukt weet ik niet. Dat is iets tussen jou en de bank..

Succes!

FBTO Webcare

Reactie van de melder van de klacht e4hkya9w

7 dagen geleden - Beste, Het bedrag is zojuist teruggestort. Bedankt Robin van klacht.nl! Wat betreft het antwoord van FBTO,het probleem ligt bij telefonische miscommunicatie die er wel vaker ontstaat bij verschillende afdelingen die toezeggen.Misschien wordt het niet goed door gegeven? Ook bij het voorlichting aan klanten door medewerkers worden dingen telkens anders of verschillend uitgelegd telefonisch.Dat is mij al 2 keer gebeurd aan het begin bij afsluiten van een zorgverzekering.Achteraf blijkt het niet goed te kloppen. Voortaan doe ik liever mijn vragen per email,zodat ik zeker weet dat ik erop terug kan vallen. Mvrgr, S.Abdoelrahman

Alle klachten die gemeld zijn door e4hkya9w