Klacht: Terleurstellende afhandeling reparatieservices Lumia telefoon

op 10 oktober 2016 over Microsoft in de categorie Software

Ik ben nu al krap drie weken bezig om het voor elkaar te krijgen om mijn Lumia op te sturen voor een reparatie tijdens de garantie. Het aanmelden lukt nog voor geen mogelijkheid. Heb inmiddels wel veel gechat met verschillende microsoft medewerkers, maar helaas. Wel regelmatig te horen gekregen dat er contact met mij opgenomen gaat worden. Overigens vind de chat communicatie soms in het Engels plaats en dus ook lastig om het probleem goed te verwoorden. Maar helaas….ik verneem nadien helemaal niets meer over de verdere afwikkeling. Een hoop gedoe allemaal. Ik gebruik mijn telefoon zakelijk, en het is daarom belangrijk dat mijn Lumia snel gerepareerd wordt. Ik hield al rekening mee dat ik tijdens de reparatie mijn toestel twee weken kwijt zal zijn. Maar mijn toestel ligt nog steeds onverstuurd twee weken hier in de kast en zie geen enkel mogelijkheid om hem te versturen. De hoop op een snelle afwikkelig is nu inmiddels helemaal vergaan en ik ben zelfs bang dat dit het einde wordt van mijn Lumia. Vreemd dat zo\’n organisatie als microsoft hun zaken niet op orde hebben. Dat was tijdens de nokia tijdperk veel beter geregeld. Jammer dat Nokia niet meer bestaat…..blijkbaar een grote verslechtering.

Ik wil mijn telefoon opsturen voor reparatie. Wat moet ik doen omdat voor elkaar te krijgen?
Verder hem graag gerepareerd terug te ontvangen.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Microsoft

Reactie van de melder van de klacht Robert Roebersen

1 maand geleden - Ik dacht eindelijk mail contact met Microsoft Repair afdeling. Heb mijn verhaal gedaan over het probleem en ik kreeg na vele dagen deze reactie terug: "This is to inform you that we only support Global English. I am requesting you to transfer this case to respective language" Ha ha......dus een mislukte actie. Vervolgens aansluitend een mailtje: >>> Hallo xxxxxxxxxxx(mijn naam dus), Wij willen graag uw feedback te zorgen dat u een uitstekende ervaring in ons support center gehad te hebben. Het onderzoek is actief voor een beperkte tijd alleen, dus neem dan zo snel mogelijk reageren. Als u zich zorgen over de authenticiteit van deze e-mail hebben, neem dan gerust contact met ons op. Klik hier om te worden doorgestuurd naar de enquête te zijn Uw link naar de enquête Bedankt voor je tijd! Met vriendelijke groet, Uw B2X Care Team <<<< Hier wordt ik toch wel een beetje simpel van. Mijn laatste sprankje hoop is nu ook vergaan. Zal mijn Lumia ooit nog gerepareerd gaan worden??? Ga de enquete maar weer invullen.

Reactie van de melder van de klacht Robert Roebersen

1 maand geleden - Zijn er nog meer Lumia klanten die problemen hebben: https://answers.microsoft.com/nl-nl/mobiledevices/forum/mdlumia-mdtips/telefoon-voor-reparatie-nog-steeds-niks-gehoord/aa4cd2fe-867a-4d18-b520-eeea6bb84545#LastReply Dus ben niet de enige.

Reactie van de melder van de klacht Robert Roebersen

1 maand geleden - Heb net vernomen dat Microsoft deze klacht niet in behandeling gaat nemen. Ik had toch enigzins de verwachting dat Microsoft naar aanleiding van deze klacht actie ging ondernemen. Dacht zelfs dat Microsoft niet op de hoogte was van dit fenomeen. Door deze klacht niet in behandeling te nemen geeft dat infeite aan dat Microsoft achter hun dienstverlening staat en geen afhandeling behoeft. Deze klacht is serieus en naar mijn mening is de situatie ernstig. Buiten dat, ontevreden klanten wordt door Microsoft niet serieus genomen. Ik heb eergisteren kontact gehad met de consumentenbond over mijn klacht. Onverstandig wat Microsoft nu doet was hun opmerking. De aandeel van de lumia's is al klein en als deze service zo slecht is dan betekend dat niet veel goeds. Nu kan iedereen steken laten vallen maar de juiste behandeling van een klacht is dan extra belangrijk! Ik denk dat ik dit probleem laat bemiddelen door consumenten organisaties. Het gaat niet zozeer om mijn recht, maar ook voor Lumia gebruikers die comunicatief wat minder sterk zijn en hier helemaal niet uitkomen en die zich uiteindelijk er bij neerleggen.

Reactie van de melder van de klacht Robert Roebersen

1 maand geleden - Ik heb ook mijn klacht gedaan bij Microsoft community met de titel Microsoft repair services ver beneden de maat. Microsoft heeft dit bericht verwijderd!! Nu snap ik dat de titel niet positief is. Maar het is een klacht die door Microsoft verwijderd is.

Reactie van de melder van de klacht Robert Roebersen

1 maand geleden - Een andere bericht van mij op de community kreeg ik wel antwoord: Alle reacties (4) Maaike_B Maaike_B antwoordde op oktober 12, 2016Zie berichtgeschiedenis Microsoft Forumbeheerder Hoi Robert, Jammer om te horen dat je deze ervaring hebt. Vul zeker de enquete in, dit is een effectieve manier om je ervaring te delen. Helaas kunnen we je hier op de forums niet helpen met reparatie, al is het delen van ervaringen altijd prima. Je kan je apparaat zelf aanmelden voor reparatie op devicesupport.microsoft.com. Groetjes, Maaike Nu blijkt deze link niet juist te zijn want een andere ontevreden klant reageerd: Beste Maaike, De site die je noemt is er een voor Xbox of Surface, het is dus ook niet mogelijk een Lumia aan te melden, en daar gaat het hier over :-). Groet. Antwoord van microsoft: Hi .... Mijn excuses, dus dat is ook veranderd. Het was hier mogelijk een Lumia aan te melden, het zal dan wel aangepast zijn met de overstap van de ondersteuning naar B2X. Groetjes, Maaike Toen heb ik gereageerd: Ja maar de medewerkers van B2X zijn nooit thuis. Mailen in het Nederland, onze eigen taal , wordt niet begrepen. Maar wel vreemd, ik krijg wel een Nederlandse mailtje terug : "wij willen graag uw feedback te zorgen dat u een uitstekende ervaring in ons support center gehad te hebben". Nauw mijn vertrouwen in de uitstekende ervaring gehad te hebben is volledig neer gestegen. Niet alleen ik, maar bij meer klanten. Vraagje, hoe klantvriendelijk is Microsoft? Ik denk terecht....begin aardig gefrustreerd te raken.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Microsoft nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Robert Roebersen