Klacht: Teleurstellende vakantie front-de-mer via vacansoleol

op 20 juli 2017 over Vacansoleil in de categorie Reizen Algemeen

Vacansoleil

Teleurstellende vakantie front de mer – Argles sur mer

Beste meneer/mevrouw,

Wij hebben een vakantie geboekt bij vacansoleil voor de camping front-de-mer (zuid frankrijk) in de periode 15-29 juli 2017.

Helaas is deze vakantie niet wat wij ervan hebben verwacht en ook niet wat wij hebben voorgespiegeld gekregen.

Bij aankomst was er paniek, geen papieren; geen boeking; vacansoleil was niet eens bekend.
Na een korte discussie is gebleken dat wij naar tohapi (?) moesten omdat dit een partner zou zijn van vacansoleil.
(1) :
Hierover hadden wij echt op voorhand geinformeerd moeten zijn, tohapi is frans en dit was dan zeker onze keuze niet geworden!

Eenmaal aangekomen bij het huisje van tohapi werd onze nachtmerrie compleet; geen engels! Uitsluitend frans, en alles maar dan ook alles behalve klantvriendelijk. ( zie aanbeveling: frans; uitstekend, engels; goed )
Er is één persoon op de camping ( personeel van de camping zelf ) die drie woorden engels spreekt, en dit noemen jullie dan ‘goed’?
(2):
Een taalbarriere van dit formaat had ons absoluut niet voor deze camping laten kiezen!

We zijn neergezet in een stacaravan, pal in de volle zon, naast een paar bouwhekken en de hele dag voorzien van een putlucht afkomstig uit naastgelegen sloot(?). Los daarvan was de accomodatie zelf prima; althans totdat wij ontdekten dat er geen airco is onze accommodatie zit.
(3):
Dit kan echt niet! Temperaturen boven 30 graden celsius, huisje in de volle zon en dan geen airco!

De gesprekken hierop; airco regelen; desnoods een mobiele airco huren; waren een complete ramp. Natuurlijk begrepen we elkaar niet en nog steeds was er geen fatsoenlijk gesprek aan te knopen. De beste mevrouw werd ook nog eens met de minuut geirriteerder, begrijpelijk nog ook; want ze begrijpt ons net zo min als wij haar.

Met een temperatuur van 40 graden (!) moesten wij en onze drie kinderen maar gewoon gaan slapen? Doorluchten heeft geen zin als het windstil is en koud douchen helpt maar voor een kwartiertje.

Uit pure ellende hebben wij contact gezocht met vacansoleil, maar ook dit liep uit op niks. Alles zit vol en een airco is niet mogelijk. We hebben zelfs aangegeven dat we ook buiten het gebied wilde reizen als dit een optie zou zijn, maar helaas was dit niet mogelijk.

Onze oplossing?
We hebben een ventilator gekocht, die wij met bevroren flesjes water proberen te laten werken als een soort van mini airco en slapen omstebeurten een paar uurtjes bij in de auto.

Niemand van ons komt meer tot rust, en van ellende gaan we uiteindelijk overdags zo veel mogelijk weg richting spanje om daar vakantie te vieren.

(4):
U begrijpt dat wij zeer ontevreden zijn, en onze ‘vakantie’ als teleurstellend hebben ervaren. Vacansoleil heeft veel meer informatie voortijdig kunnen verschaffen, anders dan de standaard papieren, wat overduidelijk van invloed zou zijn geweest op onze keuze.

Hoewel wijzelf van mening zijn, of eigenlijk waren, dat boeken via vacansoleil altijd goed gaat en dat je er gegarandeerd een prima vakantie voor krijgt, stellen wij die mening nu bij; voor ons nooit meer (!) Dit is een zeer teleurstellende vorm van snel geld verdienen en dat hoeft niet over onze rug.

We zijn nu op dag 5 van onze vakantie, we móeten er nog 9…

Ik publiceer mijn klacht hier omdat ik geen idee heb hoe is dit anders moet doen.

Ik ben voor nu tevreden met een airco op de huidige locatie of een andere locatie van dezelfde standaard en voorzieningen en mét airco.

Ik vind dat ze informatievoorziening vele malen transparanter en duidelijker (lees eerlijker ) dient te zijn.

Als er geen aanpassing is te realiseren vooral in geval van de airco wil ik een financiele vergoeding; ik heb geen dure vakantie betaald om van ellende in de auto te slapen, en af te reizen naar een ander land om ons nog enigszins welkom te voelen.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vacansoleil

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vacansoleil nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Micke