Klacht: Tele2 veroorzaakt onnodig probleem voor klant, enige mogelijkheid tot oplossing dient klant zelf te regelen.

op 24 juli 2017 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

De duur vh vontract is maandelijks opzegbaar.

Tele2 heeft een fout gemaakt waar ik de dupe van ben, wat ik op moet lossen vwb service en aangaan abonnement.

Een medewerker van Tele2 (bij het telefonisch bestellen vh abonnement) verzekerde mij (op mijn vraag) dat mijn Iphone 5 compatibel zou zijn voor het abonnement wat ik aanging met Tele2.
Dit heb ik gevraagd tijdens het bestellen vh abonnement én een paar dagen later nogmaals naar de klantenservice gebeld met dezelfde vraag; Omdat ik bij het lezen vd info toch ?? vraagtekens had of mijn telefoon geschikt zou zijn voor het abonnement. Wederom heeft een medewerker mij bevestigd dat het abonnement geschikt was icm mijn telefoon. (Miss kunt u de opnames vd telefoongesprekken terughalen om dit te verifiëren?).
Na aangaan abonnement een mail ontvangen dat mijn abonnement geblokkeerd zou worden omdat mijn telefoon niet compatibel zou zijn voor mijn abonnement.
Wederom gebeld een medewerker (Peter) en later nogmaals met Saskia.
Zij vertelden mij beiden hetzelfde, dat de volgende mogelijkheden een oplossing waren voor mijn ‘probleem’;
-abonnement wijzigen icm nieuw toestel
-abonnement wijzigen icm een refurbished toestel of
-abonnement opzeggen en naar andere provider gaan.
En dat het niet had gemogen dat de andere medewerker dit heeft toegezegd, dat de medewerker juist vanuit Tele2 verifieert of de klant een geschikt toestel heeft voor 4G.
(Dit initiatief heeft de medewerker niet getoond naar mij, ik vroeg er zelf naar).
Ook zouden de betreffende medewerkers voorzien worden van positieve kritiek.
Heel goed dat jullie dat doen ter verbetering vd service, maar wat doen jullie voor mij? Om dit probleem op te lossen? De mogelijkheden uitleggen en de klant zelf mag het oplossen.
Ik vind dat totaal niet service-gericht.
De eerste twee oplossingen zijn vwb mijn budget niet haalbaar dus bleef alleen mogelijkheid 3 over, opzeggen en naar een andere provider gaan.
Ik vind dit een buitengewoon slechte service van Tele2, zeker ook omdat ik hier expliciet naar gevraagd heb.
De medewerkers die ik gesproken heb waren overigens wel hulpvaardig en beleefd vwb hun mogelijkheden tot het zoeken naar oplossingen binnen hun kunnen.
Ik dien hierbij een klacht in vwb deze gang van zaken en hoop op een serieuze reactie.

Zeer slechte info, niet gebaseerd op de realiteit, naar de klant toe.
De overstap naar Tele2 heeft mij veel tijd, moeite en ook geld gekost, een probleem gebracht/veroorzaakt wat ik vervolgens zelf op moest lossen om het te doen stoppen, geen klantgerichte mogelijkheden en oplossingen vanuit Tele2.

Het verstrekken van onjuiste info van Tele2 bij het aangaan ve abonnement heeft mij onnodige tijd, moeite en geld gekost, waar zou u tevreden mee zijn als u, Tele2 in mijn schoenen stond?
Met;
'Spijtig genoeg kunnen wij er niets aan doen, dit zijn de mogelijkheden, succes.' ?
Of toch iets meer service naar de klant toe?

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door CavaDa