Klacht: te veel betalen voor behandeling

op 16 september 2019 over IZZ in de categorie Verzekering

Ik heb in maart een kliniek bezocht n.a.v. advies huisarts i.v.m. aanhoudende hernia klachten. hiervoor heb ik een consult gehad met verpleegkundige en neurochirurg van 10 á 15 min. een paar oefeningen en de oude MRI-scan besproken. Advies aangehoord, 2 mnd. aankijken, anders nieuwe afspraak maken. hiervoor hebben ze bij de IZZ €451,37 gedeclareerd. 4mnd voor deze afspraak had ik al een MRI gehad in het zkh, hiervoor is €228,43 gedeclareerd, dit heb ik netjes betaald. Waar ik over val is dat het bedrag niet overeen komt vergeleken met de MRI die ik al heb gehad. voor 10á15 min €451,37 betalen!!!! echt niet, gewoon bizar. Nu contact gehad met kliniek zelf, zei beaamde mijn gedachtes en snapte me volkomen. Ook zij gaven aan dat er meerdere codes moesten zijn om dit eerlijk te kunnen verantwoorden. maar dat zij niets kunnen doen, als alleen adviseren om contact op te nemen met Ned.zorg autoriteiten. Dit ook gedaan, maar ook zij kunnen niets doen. vervolgens naar IZZ gebeld, ook hier geen kant op. Dit zijn codes die afgesproken zijn. Er zijn niet voldoende codes voor declaratie op de zorg die je daadwerkelijk verbruikt hebt. Dit voelt als frauderen en geldklopperij. geen wonder dat de mens de zorgverzekering niet meer kunnen betalen. Echt schandalig gewoon.

Er dienen verschillende en voldoende codes te zijn voor declaratie op de zorg die je daadwerkelijk verbruikt hebt.
Ik ga ook geen boodschappen betalen in de winkel voor de klant die achter mij staat in de winkel. Ik betaal ook alleen wat ik zelf in mijn kar heb liggen!!!!

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar IZZ over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door ilsevpoppel