Klacht: Te hoge rekening

op 04 maart 2020 over Parkmobile in de categorie Parkeren

Ik heb op 2 plaatsen in Den Haag geparkeerd en weer afgemeld toen ik wegging. Nu moet ik voor beide parkeeracties het volledige dagtarief betalen. Ik heb ze gebeld om te vragen om een oplossing. Zij geven aan mij 50% van 1 van de acties te kunnen vergoeden. Verder is het mijn eigen probleem. Zij geven aan te geloven dat ik er geen volledige dagen heb gestaan maar willen de rekening niet crediteren. Lang verhaal kort, jammer maar helaas is de boodschap van parkmobile.

Als ik die belachelijke rekening niet hoef te betalen maar enk de kosten waarvoor ik daadwerkelijk heb geparkeerd.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Parkmobile over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Parkmobile in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Parkmobile een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Parkmobile

Heeft op 13 maart 2020 om 11:06 geantwoord

Beste mevrouw de Waard,

Ik vind het vervelend om te vernemen dat u twee doorgelopen parkeeracties heeft. Op beide dagen hebben wij géén storing gehad waardoor u niet o.a. via de Parkmobile app tijdig de parkeeracties had kunnen afmelden. Voor in de toekomst wil ik u adviseren om, nadat u op Stop heeft gedrukt, te wachten tot u de eindtijd- en het bedrag vermeld ziet staan van de parkeeractie. Op dat moment bent u er van verzekerd dat de parkeeractie succesvol is beëindigd.

Daar waar wij de parkeerbelasting in zijn volledigheid dienen af te dragen aan de gemeente kunnen wij helaas geen wijzigingen doorvoeren in de parkeerkosten noch in de parkeeractie zelf. Om deze reden heeft mijn collega een restitutie aangemaakt voor één van de doorgelopen parkeeracties. De restitutie word door Parkmobile zelf betaald. Meer kunnen wij u jammer genoeg niet bieden.

Ik wens u een fijne dag toe.

Met vriendelijke groeten,

Parkmobile Customer Support ^RG

Heeft op 13 maart 2020 om 11:24 geantwoord

Telefonisch werd mij verteld dat dit wellicht een netwerkfout is omdat de app in grote steden wordt gebruikt door veel mensen tegelijk. Daar ben ik nu de dupe van. Wanneer er een platform wordt aangeboden wat niet volledig werkt en dit dus kosten opleverd is het onredelijk dat de consument moet opdraaien voor deze ondeugdelijke dienstverlening. Dat parkmobile dit zelf dient te vergoeden is voor mij niet relevant aangezien ik die kosten nu dien te vergoeden. Van hun probleem mijn probleem maken is laag en niet terecht.

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]