Klacht: Te bizarre voor woorden

op 28 september 2017 over Dynalogic in de categorie Koeriersbedrijven en post

Twee personen van Dynalogic kwamen onze nieuwe wasmachine brengen en de oude weer meenemen (volgens afspraak bevestiging). Maar in dit laatste hadden de heren geen zin, want er werd een smoes verzonnen dat hij te kapot was om mee te nemen. Ze hadden de oude wel een stukje vervoerd, maar opeens hadden ze er geen zin meer in. Ze lieten de machine midden op onze overloop staan en gingen er vandoor. Bovendien was de slang gaan lekken en nu was dus ons tapijt dus vies geworden, en bedankt.
We hebben echt wel geprobeerd om hun over te halen, maar ze kwamen met het advies om de machine zelf maar te slopen en stukje voor stukje naar de afvalplaats te brengen. Ook gaven we aan om spanbanden te gebruiken, maar dat hadden ze niet (?). Ook het voorstel om de boel vast te tapen werd afgewimpeld, nee meneer daar beginnen we niet aan. Ik had al een tientje klaar in mijn broek om hun te bedanken voor hun diensten, maar deze heb ik natuurlijk niet gegeven.
Vervolgens zijn ze dus weggegaan en gaven ons wel het advies om een klacht in te dienen (bedankt voor de tip, hadden we nog niet aan gedacht). We hebben de klantenservice gisteren twee keer aan de telefoon gehad. De eerste was erg onbeschoft: “het is niet anders mevrouw, en we komen hem echt niet meer ophalen”. In de loop van de middag werden we opeens door iemand anders gebeld van Dynalogic met toch de ophaalopdracht. Deze vrouw was wel vriendelijker en vond het uiterst vreemd dat er geen spanbanden werden gebruikt.
De volgende dag werd de oude wasmachine dan toch opgehaald! Helaas wel door twee andere heren, anders had ik ze nog wel even aangesproken op hun gedrag van gisteren. Allemaal geen problemen volgens de jongens en ze stonden binnen 5 min. beneden met de oude machine. Ik heb het hele verhaal verteld en stonden echt met hun oren te klapperen van ongeloof.
“Wat een luie collega’s zijn dat, deze verpesten het voor andere en waarom hebben ze een baan” waren ‘nette’ woorden. Wat ze daadwerkelijk gezegd hebben, zal en mag ik hier niet schrijven.
Mijn conclusie is dat 3 mensen in deze wereld de verkeerde baan hebben gekozen en dat deze 3 mensen het verpesten voor mensen die wel hun werk willen doen. Daarnaast heb ik een extra halve dag moeten vrij nemen om thuis te zijn, want ik durfde mijn vrouw niet alleen thuis te laten zijn.

Dat mag het de bedrijf Dynalogic zelf verzinnen! Hoe gaan ze hier in de toekomst verder mee om? Hoe worden klanten wel fatsoenlijk behandeld? Wordt er een compensatie met de gedupeerde getracht te regelen? Ik ben wel benieuwd of er nog mensen op blaren komen te zitten...

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynalogic over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Dynalogic in behandeling genomen

Dynalogic

Heeft op 05 oktober 2017 om 10:26 geantwoord

Geachte heer Besemer,

Bedankt voor uw bericht. Onze oprechte excuses voor het ongemak!

Wat vervelend om te vernemen dat u deze nare ervaring heeft gehad! Op het moment dat er een milieuretour dient mee te gaan zijn er enkele voorwaarden waar deze aan moeten voldoen. Een waarvan is dat de milieuretour veilig genoeg dient te zijn om meegenomen te kunnen worden door de koeriers. Vanwege veiligheid maar ook vanwege de colli's die nog in de bus staan en nog geleverd dienen te worden.

De koeriers dienen dit echter wel op een vriendelijke manier te vertellen. We hebben uw klacht uiteraard doorgezet naar de leidinggevende van de koeriers. Deze hebben navraag gedaan en kregen het antwoord dat de milieuretour inderdaad niet veilig genoeg was vanwege de deksel die naar eigen zeggen half los zat. Graag willen we onze excuses aanbieden voor de onprofessionele manier dat dit naar u gecommuniceerd is. Dit is natuurlijk zeker niet de bedoeling!

Fijn om te horen dat de koeriers van 28 september wel hun werk naar behoren hebben uitgevoerd. We hopen u dan ook nogmaals in de toekomst te kunnen bewijzen dat het ook in één keer goed kan gaan. Nogmaals onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Ervan uitgaande u zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Team WeCare Dynalogic

Alle klachten die gemeld zijn door Martijn024