Klacht: 12 weken wachten voor leveringretour en geen geld terug!

ziambe op 07 juli 2023 over surfspot.nl in de categorie Software

Surfspot.nl toont taalloze (hardware) producten al meer dan een half jaar op hun website ondanks het feit dat meer dan 60% van het assortiment niet leverbaar is. Na een aantaal maanden in de gaat houden, heb ik zelfs advies geraadpleegd van een surfspot.nl medewerker om beter kans te maken met het bestellen.

Toen wordt mij verteld dat een levering in Februari 2023 was verwacht dus ik heb nog een hele maand de voorraad in de gaat gehouden. Op 28 Februari (en eigenlijk tot heden) was nog steeds nauwelijks wat op voorraad. Ik heb vervolgens iets anders besteld dat binnen 3 à 5 werkdagen beloofd was. Echter duurde de levering van mijn bestelling ruim 4 weken en de evt retour nog 3 weken.

Nu dat de retour eindelijk verwerkt is, kan ik mijn tegoed niet meer opmaken omdat ik geen nieuwe bestelling mag plaatsen vanwege het uit dienst gaan bij mijn werkgever

Dus de vertragingen dat door:
1. het advies van een surfspot.nl medewerker,
2. de leverancier van surfspot.nl en
3. de retourdienst van GLS

zijn veroorzaakt, worden nu aan de klant uitgerekend in de vorm van geen bestelling kunnen plaatsen

Wél mag ik inloggen en mijn toegoed bewonderen.

Alles samengevat, liep het als volgt:

Eind 2022 hou ik de voorraad van een aantal producten bijna 5 weken in de gaat, hopende dat met kerst iets meer van de vrijwel 60% van hardware producten van surfspot.nl wat niet op voorraad lijken te zijn wél beschikbare komen

Eind Janauri 2023 neem ik meerdere contact met surfspot op via de chat – vragend wanneer de voorraad van deze producten worden opnieuw geleverd wordt
Eind Januari heeft een collega van surfspot – via de klantenservice chat – mij verteld dat ze een levering ‘ergens in Februari 2023’ verwachten
Ik hou de voorraad dagelijks nog één maand in de gaat

Op 28 Februari j.l. schijnt het dat er nog steeds geen levering is geweest. Klaarblijkelijk klopt de informatie die verstreekt wordt aan surfspot medewerkers ook niet, dus ik bestel dus een andere product
Een bevestiging is gelijk verstuurd waarin het staat dat de levertijd 3 – 5 werkdagen is

Mijn bestelling is pas op 5 April 2023 verzonden, ik meld het gelijk aan voor retour
Rond 9 April 2023 stuur ik de bestelling conform terug; namelijk via de koerier GLS
De retour is pas op 25 April verwerkt
Op het moment van het verwerken van mijn retour is zo veel tijd geweest dat ik geen nieuwe bestelling meer kan plaatsen ondanks het feit dat ik nog steeds kan inloggen

Dit laatst had surfspot.nl op het moment van het verwerken van mijn retour kunnen weten, maar ze hebben niks gezegd!

Surfspot is zelf aansprakelijk voor de vertragingen die zodanig zijn opgelopen dat op het moment waar ze eindelijk mijn retour hebben verwerkt, kreeg ik geen toegang meer tot €323,00 tegoed!

Surfspot had mogen weten tijdens het verwerken van de retour dat ik geen toegang tot mijn saldo meer had maar toch waren ze het heel blij om te doen!

Ik eis dat ik toegang tot mijn €323 credits krijg of opnieuw mijn oorspronklijke bestelling krijg toegestuurd.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar surfspot.nl over deze klacht.

Bericht van surfspot.nl

9 maanden geleden - Beste klant, Zoals we meerdere keren hebben aangegeven kunnen we je helaas niet helpen, ons antwoord zal dan ook hetzelfde blijven. We hebben de onderwijsinstelling gevraagd of het nog mogelijk is om je inloggegevens te heractiveren. Dit moet namelijk gebeuren door de onderwijsinstelling zelf, wij als SURFspot kunnen dit niet voor je doen. De onderwijsinstelling heeft besloten om geen uitzondering te maken. Nogmaals is dit niet een besluit dat vanuit ons is genomen, maar vanuit de onderwijsinstelling. We vinden het heel vervelend dat de levering van je bestelling en de verwerking van je retour langer heeft geduurd dan gebruikelijk, onze excuses hiervoor. Echter had je uiteindelijk een product in huis en heb je zelf besloten deze te retourneren kort voordat je uit dienst ging. Zodra je uit dienst gaat, kun je niet meer bestellen bij SURFspot en geen gebruik meer maken van de credits. We vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Team SURFspot.

Reactie van de melder van de klacht ziambe

9 maanden geleden - Hoe mooielijk is het te snappen dat jullie 12 weken vertraging hebben laten oplopen waarin een andere bestelling plaats had kunnen vinden? Hoe mooielijk is het te zien dat jullie hebben bewust mijn retour laten zitten tot een moment waar ik geen toegang meer zou krijgen tot de toegoed dat jullie hebben teruggestoord? Dus jullie mogen lekker het geld houden. DAT is OPLICHTING. Ik stel nogmaals de vraag: waarom denken jullie dat de onderwijs instelling verantwoordelijkheid voor JULLIE fouten moet nemen? Elke willekeurige lezer van dit verhaal zou dat kunnen begrijpen, maar jullie niet? Laat dit dan (het gebrek van) klantenservice van surfspot.nl bewijzen.

Alle klachten die gemeld zijn door ziambe