Klacht: Supercartridge – géén coulance ?

op 03 oktober 2013 over supercartridge.nl in de categorie klachtmelden

Productomschrijving:

Deze hervulbare patronen zijn getest en in ieder geval werkend met de volgende printers:

Geschikt voor Epson XP-102, XP-202, XP-205, XP-30, XP-302, XP-305, XP-402, XP-405

LET op!! Lees onderstaand goed door.

Deze hervulbare inktpatronen kunnen gevuld worden met 2x zoveel inkt , vergeleken met originele inktpatronen. De inktpatronen hebben een “Auto Reset Chip”. Dit houdt in dat als de printer aangeeft dat een inktpatroon leeg is, en de inktpatroon wordt uit de printer genomen en dan weer terug geplaatst, de printer de inktpatroon als een nieuwe inktpatroon zal herkennen. Dit zal ook gebeuren als de printer even uit en dan weer ingeschakeld wordt. Elke keer als u de printer inschakeld, zal de chip gereset worden.

Deze inktpatronen zijn eenvoudig te vullen via de opening met het transparante dopje. Het dopje kan eenvoudig verwijdert worden.Vul de inktpatronen tot ongeveer 85%, dit voorkomt lekkage tijdens het vullen. Plaats het transparante dopje terug op de patroon. U moet voor u de inktpatroon in de printer plaatst eerst degekleurde “ontluchtingsdopjes” uit de inktpatroon halen.
Plaats de inktpatronen van links naar rechts in de printer, wees er zeker van dat u de juiste kleur op de juiste positie plaatst.

LET OP het inktnivo tijdens het printen. Staat het nivo op het laagste nivo, dan kunt u aannemen dat er nog 10 pagina’s geprint kunnen worden voor de Refill inktpatronen opnieuw gevuld dient te worden. Tip!! vul dan tevens de andere inktpatronen.

Printen met een lege inktpatroon is slecht voor de printkop. Let er dus altijd op dat er voldoende wordt aangegeven.!!

Product lijkt me prima, alleen er staat nergens dat ze LEEG worden geleverd, noch word er vermeld dat het, voor het gebruiken ervan, noodzakelijk is inkt mee te bestellen.

Hierdoor heb ik nu dus cartridges waar ik niet mee kan printen, Ik moet inkt bestellen en (opnieuw) verzendkosten betalen. Ik heb gemaild:

‘Hallo,
Jammer dat u op uw website niet vermeld dat deze LEEG geleverd worden, nu moet ik alsnog los inkt bestellen en opnieuw verzendkosten betalen . . .
Mvg,
Walter van Schaik’

supercartridge antwoord:
‘Goedendag,
Jammer van het misverstand, maar in de omschrijving staat toch duidelijk dat u ze zelf moet vullen.
Excuses voor het ongemak.

Sales’

Zeker jammer, en dan met name dat u niet coulant met een nieuwe, vooruitbetalende, wellicht terugkerende klant omgaat. .

Verzendkosten crediteren, dan zal ik ook de benodigde iknkt bij u aanschjaffen en is iedereen blij, graag ook de tekst aanpassen, deze misleidt.

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over supercartridge.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Waltervs