Klacht: Suggestie dat een promotie optie gratis was

op 22 december 2016 over Regiobedrijvengids.nl in de categorie Online Gidsen

13 december 2016 kreeg ik een mail van RegioBedrijvengids, met als bijlage een factuur ad € 299,- (excl. btw). Dat na het invullen van hun website met drie opties, een gratis lijkende en 2 betaalde opties. De suggestie werd gewekt, dat de 1e gratis was. Inderdaad staat in lichte kleur grijs erbij “1 maand”. Misleidend is dat er de website staat dat een uit te voeren opdracht op € 0,- staat. Ook dit suggereert dat het gratis is. Er zijn andere aanbieders die wel met een echt gratis pakket werken. Zo werd bij mij de suggestie gewekt dat mijn bedrijf een jaar lang gratis vermeld zou worden. Na een mailtje van mij dat betalen niet de bedoeling was, kreeg ik meteen een telefoontje. Ondanks dat ik de gegevens onmiddellijk had verwijderd, moest ik toch maar even € 299,- overmaken. Als ik dit niet kon betalen moest ik dit maar even lenen. Bij niet betalen zou dit meteen 500 Euro gaan kosten was de dreiging (een toeslag die niet eens mag). Omdat de termijn 3 dagen was overschreven, moet ik hoe dan ook het volle bedrag betalen. Op verzoeken en oplossingen werd gewoonweg niet ingegaan. Er moest gewoon betaald worden, dat was de oplossing. Betalen voor een website waar je niet eens gevonden wordt. Ik heb dit namelijk uitgeprobeerd met een op de RegioBedrijvengids website vermeld bedrijf met meerdere vestigingen in Nederland. Resultaat volgens de zoekmachine 0,0! Pure oplichterij zo lijkt het. In ieder geval zeer klantonvriendelijk.

Ik was helemaal niet van plan aan een onbekende, te betalen website mee te doen, daarom heb ik direct na het ontvangen de data van hun site gehaald. Tevreden als de factuur vervalt en mijn gegevens definitief van de site worde verwijderd.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Regiobedrijvengids.nl

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Regiobedrijvengids.nl nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht JAVAL16

10 maanden geleden - In eerste instantie werd mijn klacht door de RegioBedrijvengids afgewezen. Nu ontving ik een herinnering dat ik nog niet heb betaald. Mijns inziens is de afwijzing en factuur volledig onterecht: - ik wil niet iets betalen waar in onvrijwillig mee wordt opgezadeld - mijn bedrijfsgegevens zijn direct van de RegioBedrijvengids-website gehaald - ik wil dus niet betalen voor iets wat ik niet gebruik - en bovendien niet wil gebruiken - dit heb ik ook direct duidelijk aangegeven - uit nieuwsgierigheid heb ik een test gedaan van een op hun website staande "klanten" met zelfs de vermelding RegioBedrijvengids erbij. Het zoek resultaat van zoekmachines was nul-komma-nul Stop deze oplichter!

Reactie van de melder van de klacht JAVAL16

7 maanden geleden - Na een rustpauze van ca. 2 maanden werd ik vandaag weer door Regiobedrijvengids gebeld. I.v.m. de openstaande rekening. Nu anoniem, de vorige keer stond nog gewoon het telefoonnummer in het display (waarom?!). Hij klaagde (??) er over dat hij door het FIOD was benaderd, omdat er mensen met klachten hierop aan hadden aangedrongen. Uiteraard was de FIOD inval volgens hem onterecht. Volgens hem (Eigenaar? Volgens eigen zeggen werknemer) zijn er ook zo'n 50 klagers, die niet willen betalen. Honderden (?) betaalden wel binnen 30 dagen. Als ik op deze website (klacht.nl) kijk zijn het er al over de 80 klachten. Buiten de wellicht andere klachtenbureaus of -sites. Hij belde overigens nu, omdat hij volgens zijn zeggen juristen had binnen gehaald, met een voorstel om slechts de helft van de factuur te betalen. Uit coulance. Waarvoor überhaupt betalen? Onze zichtbare bedrijfsgegevens heb ik direct van de Regiobedrijvengidswebsite verwijderd, na ontvangst van de factuur. (Helaas ging dat niet met de contactgegevens). Kan en moet dit nu echt doorgaan?

Reactie van de melder van de klacht JAVAL16

1 maand geleden - De website bestaat niet meer. Dus is m.i. deze klacht ook niet meer van toepassing. Gesloten.

Alle klachten die gemeld zijn door JAVAL16