Klacht: Sturen product zonder akkoord van betalingswijze!

op 17 januari 2018 over Tommy Teleshopping in de categorie Teleshopping

Ik schrijf dit namens mijn vader die een aantal producten telefonisch had besteld. Bij bestelling bleek dat de enige betalingswijze was via AfterPay en dit wilde hij niet. Hij heeft dit ook zeker duidelijk aangegeven, maar toch hebben ze hem het product gestuurd met als enige mogelijke manier van betalen AfterPay. Hij heeft de producten hierdoor teruggestuurd, maar dit kostte geld! Het was niet dat hij besloot de producten alsnog niet te willen, hij heeft vooraf aangegeven niet akkoord te gaan met de transactie in deze vorm, dus de producten hadden in de eerste plaatst niet gestuurd moeten zijn!

Uiteraard als mijn vader gecompenseerd wordt, maar ook moeten ze een alternatieve betalingswijze geven. Ooit van Ideal gehoord? Wat is er op tegen om mensen via Ideal te laten betalen? Ik zie alleen maar voordelen voor een webwinkel!

(ik heb een hekel aan bedrijven die zo iets doen en ga als dit niet opgelost wordt, nog verdere acties tegen Tommy Teleshopping ondernemen)

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Tommy Teleshopping over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Tommy Teleshopping in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Tommy Teleshopping een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Tommy Teleshopping

Heeft op 17 januari 2018 om 15:21 geantwoord

Beste mevrouw de Kruiff,

Onlangs is er telefonisch contact geweest omtrent de klacht welke u heeft geplaatst. Wij hebben dit gesprek na laten luisteren en hier al uitsluitsel van ontvangen.

In het gesprek geeft u vader inderdaad aan dat hij geen gebruik wenst te maken van Afterpay. De collega geeft twee alternatieve betaalwijze aan waar uw vader geen gebruik van wenst te maken. Wanneer het gesprek verder gaat kiest uw vader zelf voor Afterpay en worden alle kosten netjes besproken. Vervolgens wordt de retour procedure uitgelegd en gemeld dat kosten voor retour zenden voor eigen rekening zijn en hiermee gaat uw vader ook akkoord.

Helaas kunnen wij hierdoor de gemaakte kosten van het retour zenden niet crediteren en terugstorten.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Tommy Teleshopping.

Bericht van Tommy Teleshopping

6 maanden geleden - Beste mevrouw de Kruiff, Hartelijk dank voor uw reactie. Helaas kunnen wij u het gesprek niet toezenden aan derden. De gesprekken worden enkel gebruikt voor training's en kwaliteit's doeleinden. Tevens willen wij u erop wijze dat hier absoluut geen sprake is van misbruik, wij zijn een legitiem bedrijf aangesloten bij thuiswinkelwaarborg. Betreft de kosten voor het retour zenden, bij wet is bepaald dat kosten voor het retour zenden voor eigen rekening zijn bij koop op afstand. Indien er vanuit onze kant een fout is gemaakt, zijn wij altijd bereid om onnodige kosten te crediteren. Echter betreft het hier geen fout vanuit onze kant. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Met vriendelijke groet, Tommy Teleshopping.

Reactie van de melder van de klacht iamsas777

6 maanden geleden - Jullie roepen maar wat om te proberen een redelijke reputatie te behouden. Nogmasls zonder bewijs kan ik niet anders concluderen dat het niet waar is en dus dat mijn vader geen afterpay wou.

Heeft op 13 februari 2018 om 14:02 geantwoord

Waarom staat dit op opgelost? Wat is hier opgelost aan?

Alle klachten die gemeld zijn door iamsas777