Klacht: studievertraging door laksheid docenten

op 03 februari 2016 over Hogeschool Utrecht in de categorie Opleidingen en cursussen

Ik ben 4ejaars HBO liefe sciences student en heb stage gelopen in Thailand (5 maanden, 2015).
Tijdens mijn stage in het buitenland heb ik meerdere keren aangegeven aan mijn nederlandse docenten dat de communicatie met mijn thaise docenten niet soepel verliep en vanwege cultuurverschillen het van belang is dat zij mijn thaise docenten regelmatig zouden mailen. Zij hebben dit niet consequent gedaan en ik voelde me regelmatig in de steek gelaten.
De stage verliep dus moeizaam. Eenmaal terug in Nederland heb ik nog feedback gevraagd voor mijn werk aan mijn thaise docenten, in plaats daarvan hebben zij mijn werk ingeleverd (digitaal) bij mijn nederlandse docenten en achter mijn rug om (wat wel vaker gebeurde tijdens mijn stage en mijn nederlandse docenten ook niet terugkoppelden aan mij). Uiteindelijk kwam het zo uit dat mijn NL docent mij mailde dat ik met wat ik nu heb ”prima kan afstuderen” en voor mij was de kous af en moest ik wachten tot 25 januari om mijn presentatie te houden en af te studeren.
Op 4 januari moest ik hard copies van mijn verslag inleveren en heb dat ook keurig gedaan maar daarvoor kwam ik erachter dat mijn powerpoint presentatie nog helemaal niet af was (vandaar dat ik vroeg om 2e feedback, die ik dus niet had gekregen en was het zelf ook verder vergeten. Dit betekent dus ook dat mijn werk helemaal niet is nagekeken door mijn nederlandse docenten!).
Vervolgens had ik een proef eindpresentatie op 20 januari en pas op die dag kreeg ik te horen dat mijn verslag niet voldoende is!
Ik ben sinds oktober terug in nederland en al die tijd geen feedback gekregen van mijn nederlandse docenten waardoor ik dacht dat het allemaal goed was. Ik heb gemaild en gevraagd of alles goed was en krijg dan een bericht dat ”met wat ik nu heb kan afstuderen”.
Ik heb geen problemen met het feit dat ik mijn verslag moet verbeteren maar wel met het feit dat ik extra collegegeld moet betalen en extra lening erbij moet nemen alleen maar omdat zij te lui waren om mij die feedback in november te geven zodat ik in december en januari mijn verslag kon verbeteren en mijn diploma in maart in ontvangst kon nemen. Ik moet nu wachten tot september (in totaal een jaar studievertraging opgelopen). Daarnaast is mijn motivatie nu zodanig gedaald dat ik niet eens weet of ik het wil afmaken. Zij willen mij nu ook niet meer helpen met verbeteren, ik krijg namelijk maar 1 kans om het goed te doen anders moet ik mijn stage opnieuw doen. Ik vind het echt zo oneerlijk en buiten proportie. Zij hebben mij echt laten vallen en ik krijg daar niet alleen de schuld van maar moet ook voor de bijkomende kosten opdraaien!

Ik wil een vergoeding van de kosten die ik maak vanaf 1 februari in verband met mijn lening en collegegeld.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hogeschool Utrecht over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Hogeschool Utrecht in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hogeschool Utrecht een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hogeschool Utrecht

Heeft op 13 juli 2017 om 12:38 geantwoord

Beste Awiesha,
Ten eerste mijn excuses dat wij nu pas op jouw klacht reageren; binnen de Hogeschool Utrecht kennen wij ons eigen klachtenportaal.
Ik vind het erg vervelend voor je hoe een en ander is verlopen in de laatste fase van jouw studie en kan heel goed begrijpen dat dat niet motiverend heeft gewerkt. Gelukkig heb ik wel kunnen achterhalen dat jij inmiddels bent afgestudeerd!
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jij deze klacht binnen de opleiding hebt neergelegd en zo ja, wat is daarvan de uitkomst geweest?
Mocht je het prettig vinden dan mag je ook contact opnemen met het STIP, Studenten Informatie Punt, via telefoon 088 - 481 99 99 of via de mail stip@hu.nl
Studenten Informatie Punt.

Alle klachten die gemeld zijn door Awiesha