Klacht: Structureel foutieve beslagvrije voet EN dubbele beslaglegging

op 03 mei 2016 over Cannock Chase Incasso in de categorie Incassobureaus

DEZE KLACHT IS NOG STEEDS NIET OPGELOST. Doordat CC een mail stuurt met een standaard tekst, denken ze dat daarmee het probleem is opgelost! Zo kom ik ook wel aan een hoog oplossingspercentage !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Cannock Chase heeft lak aan de regels omtrent het correct vaststellen van de beslagvrije voet. Zij zeggen dat ALLE benodigde informatie komt van (in mijn geval) UWV, maar UWV weet niet wat bijvoorbeeld mijn huur/hypotheek, zorgpremie, toeslagen, etc zijn). Bij het navragen welke gegevens zij nodig hebben om de bvv correct te berekenen, krijg ik als antwoord \”u kunt een email sturen naar ….\”. Ik vraag nogmaals naar de gegevens, want ik weet naar welk emailadres ik moet sturen (dat had ik al gezegd tegen de telefoniste) en krijg opnieuw te horen \”u stuurt een email naar ….\” en dit gaat nog een paar keer zo totdat ik uit mijn vel plof.

Cannok Chase vraagt ook informatie op die zij NIET nodig hebben voor berekening van de bvv. Er is een rapport van de Nationale Ombudsman dat heet \”Met voeten getreden\” en gaat over de asociale praktijken van incassoburo\’s en vaak onwetendheid van de schuldenaar (welke rechten zij hebben).

Cannock Chase brengt mensen hierdoor BEWUST extra in de problemen en dat is tegen de regels (lees: wet) van fatsoen. Hierover wordt uitgebreid gesproken in het eerder genoemde rapport van de Nationale Ombudsman.
Ook de beroepsorganisatie KBvG zou hierin een strenger toezicht moeten houden.

Doordat ik vandaag al behoorlijk \"over de zeik\" ben geholpen door de absurde manier van communiceren door CC kan ik even niet 100 % helder maken wat er zou moeten gebeuren.

Sommatie om per direct de bvv aan te passen en de dubbele beslaglegging terug te draaien. Het teveel ingehouden bedrag wordt met terugwerkende kracht terugbetaald binnen 1 week vanaf heden.
Voor toekomstige belslagleggingen sommeer ik Cannock Chase om ruimschoots VOORAF de schuldenaar de gelegenheid te geven de uitsluitend de RELEVANTE gegevens aan te leveren voor de berekening van de correcte beslagvrije voet

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Cannock Chase Incasso

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Cannock Chase Incasso nog niet in behandeling is genomen.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Cannock Chase Incasso in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Cannock Chase Incasso een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Cannock Chase Incasso

Heeft op 06 mei 2016 om 07:47 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Wij zoeken u formeel bezwaar te maken via teambelastingen@cannockchase.nl . Op basis van de door u verstrekte gegevens kunnen wij u hier niet verder helpen. Natuurlijk kunt u ook contact opnemen met ons contactcenter of een brief sturen naar postbus 103 6650 AC in Druten.

Cannock Chase

Reactie van de melder van de klacht mbuurman

1 jaar geleden - Ik snap niet waarom dit staat als reaktie van CC. Dit is mijn reaktie !!!!! Hoe kan CC melden dat de klacht is opgelost als ik nog niet eens de kans heb gehad om te reageren? Zo krijg ik wel een kunstmatig hoog "oplossingspercentage".

Heeft op 17 mei 2016 om 11:33 geantwoord

Cannock Chase heeft ONGEOORLOOFD geld geroofd van mijn beslagvrije voet. Die is er juist voor om te garanderen dat ik mijn basisrekeningen nog steeds kan voldoen. Nu zit ik al meer dan 1 maand zonder leefgeld en er is nog steeds geen zicht op terugbetaling. Ik overweeg om, ironisch genoeg, een incassoburo in te schakelen om mijn geld terug te halen. Wat denk je daar van CC ??????

Alle klachten die gemeld zijn door mbuurman