Klacht: Sterk misleidende Abbonnement en slechte kwaliteit opdrachtgevers.

op 27 mei 2020 over Hoofdkraan.nl in de categorie Uitzendbureaus

Ik ben er ook helemaal ingetrapt. Zeer slechte ervaring.

Ik was er helemaal enthousiast van in eerste instantie. Toen ik PREMIUM ging veranderde dat heel snel. Ik zit nu net als veel anderen een jaar vast aan dit abonnement waar ik na 5 maanden geen cent mee heb verdiend. Dit vanwege de misleidende abonnementskosten en abonnementsduur, het zeer geringe aanbod aan opdrachten (ook voor Corona al) en gebrek aan serieuze opdrachtgevers. Om de 3 maanden wordt 90 euro van mij geïncasseerd, en als ik dit blijkbaar niet 2 maanden voor het einde opzeg, wordt dit ook AUTOMATISCH nog een jaar verlengd. Belachelijk. Once you’re in there is no way out. Ik zou dus goed onderzoek doen naar andere mogelijkheden voordat jij er ook in trapt.

Dit is mijn ervaring in de DESIGN GRAFISCH ONTWERP LOGO ONTWERP en ANIMATIE sectors van Hoofdkraan.

-Ten eerste werkt dit systeem niet. Het is mij zo vaak overkomen dat opdrachtgevers mooi beginnen over een opdracht, maar dit van hun kant totaal niet serieus wordt genomen. Het komt allemaal weer te vallen op de freelancers, aangezien opdrachtgevers zonder enige consequenties op elk moment af mogen haken. Prima voor hun natuurlijk, maar als freelancer is dit een onbetrouwbaar en moeilijk systeem om een serieuze opdracht aan te nemen en ook uit te mogen voeren. Als je serieus bent over freelancen is Hoofdkraan het investeren niet waard, omdat men op dit platform vaker beseft dat kunst voor wat centjes gemaakt kan worden.

– Het geringe aanbod van opdrachten is het niet waard. Er komen NAUWELIJKS opdrachten binnen in de DESIGN ANIMATIE sectors. Dus als je binnen deze werkvelden als freelancer te werk gaat, zou ik Hoofdkraan sterk afraden.

– Als er een opdracht binnenkomt zijn het bijna altijd dezelfde freelancers die snel reageren in deze sectors. De opdracht gaat dan vaak naar 1 van hun toe of wordt na een tijdje verwijderd. Dit gebeurde zo ongelofelijk vaak dat het mij niet zou verbazen als deze freelancers allemaal bots zijn. Misschien lijkt dit een beetje overdreven, maar na 5 maanden heb je het wel allemaal een beetje gezien.

– Het first come – first serve systeem maakt het zo dat veel freelancers niet eens de kans krijgen om ergens op te reageren, omdat alleen de eerste 10 freelancers deze mogelijkheid aangeboden krijgen. Als 10 mensen dan hongerig achter hun scherm zitten te wachten zitten deze plekken binnen enkele secondenminuten vol en was dat het maar. Hiernaast kan je ook alleen 1 sector uitkiezen als focus, waardoor je als Illustrator of Graphic Designer bijvoorbeeld geen Logo Ontwerp als focus kan kiezen. Als je een logo opdracht wel wilt uitvoeren, moet je verplicht iets van 20 minuten wachten voordat je op een opdracht mag reageren. Binnen deze tijd zitten alle plekken natuurlijk weer vol.

Echter moet je als freelancer beseffen dat veel opdrachtgevers die op hoofdkraan komen, van wat ik heb meegemaakt, vaak totaal geen idee hebben wat een redelijke prijs is voor het werk wat ze zoeken. Vaak is het zo dat ze dan ook meteen afhaken als de offertes binnen komen en een dag later zie je dan dat de opdracht is verwijderd. Je kan dit maar zoveel keer meemaken, voordat je het een beetje zat wordt. Het is mij het allemaal niet waard op deze manier. Er zijn veel betere manieren om freelance werk te krijgen, waar men ook serieus wordt genomen.
Ik zou er niet in trappen. Zelf voelt het alsof ik een jaar lang donateur ben voor hoofdkraan.

Dit soort platforms voor freelancers zijn zo ingesteld dat zij alleen hun voordeel zoeken en jou hiervoor misleiden. Don’t do it if you know what is good for you.

Ik hoop dat ik iemand anders hiermee heb kunnen helpen. Goodluck to you, you can do it!

Wanneer Hoofdkraan hun misleidende abonnement veranderd, zodat men niet hier aan vast komt te zitten zonder wat eruit te kunnen halen. Dat men zo omgaat met klanten die hierin investeren is niet te doen.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Hoofdkraan.nl

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Hoofdkraan.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door freelancer101