Klacht: Stella Scheermesjes

op 25 april 2017 over Courlux International in de categorie Oplichting

Geachte,

Een paar maanden geleden ontving ik een overschrijvingsopdracht ter waarde van €3.90, geadresseerd aan Courlux International SA. Dit ging over een bestelling van Stella scheermesjes. Ik gebruik al jaren een elektrisch scheerapparaat en zou dit dus niet besteld hebben.
Omdat dit om een product gaat die ik noch besteld, noch ontvangen heb ging ik ervan uit dat deze brief bedrieglijk was. Daarbij werd mijn naam verkeerd gespeld en heb ik nooit een e-mail ontvangen met een ‘bevestiging van bestelling’. Ik besloot dus om deze brief te negeren.
Een maand later ontvang ik een brief van de gerechtsdeurwaarder Frank Spruyt (Heizel Esplanade), waarin een betaling van €52.90 euro werd bevolen. Indien ik niet zou overgaan tot een betaling, zouden verdere gerechtelijke stappen ondernomen worden.
Hierop besloot ik de bewijzen te vragen waaruit kan afgeleid worden dat ik dit product besteld én ontvangen heb.
Ik contacteerde dit bureau op het gegeven telefoonnummer, maar kreeg nooit iemand aan de lijn. Ik verzendde een e-mail om mijn situatie en hierop werd het referentienummer van het dossier gevraagd. Wanneer ik hierop wou antwoorden stuitte ik steeds op hetzelfde antwoord: “Het bericht is niet afgeleverd. Het DNS (Domain Name System) heeft gemeld dat het domein van de geadresseerde niet bestaat.” Ik heb inmiddels wel al contact gehad met dit bureau, maar wacht nog op de nodige bewijzen.

Ik heb Courlux international reeds gecontacteerd met de vraag of deze betaling geseponeerd kan worden aangezien ik het product niet heb ontvangen.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Courlux International

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Courlux International nog niet in behandeling is genomen.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Courlux International in behandeling genomen

Bericht van Courlux International

6 maanden geleden - Geachte Nora. Bedankt voor uw bericht en wat vervelend voor u dat dit zo gelopen is. Wij hebben een bestelling ontvangen voor Estelle Mood een scheermeshouder en 2 mesjes via het emailadres ronavangheel@outlook.com Als u of uw huisgenoten dit niet hebben besteld dan heeft iemand anders uw adres opgegeven dit komt helaas wel eens voor. Jammer dat u nooit een e-mail naar het e-mail adres op onze facturen heeft gestuurd, wij begrijpen dat u dit zelf nooit besteld en ontvangen heeft, wij gaan hierover een klacht indienen bij de post omdat wij het wel naar u adres hebben verstuurd. De incasso vordering bij de deurwaarder hebben wij voor u laten intrekken en het lidmaatschap hebben wij voor u geannuleerd, wij hebben een blokkade op uw adres gezet. Onze excuses voor dit ongemak en wij hopen dat u erachter kunt komen wie dit voor u besteld heeft. Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Anita Courlux klantenservice Hageman PO BOX 10150 Stationsstraat 2910 Essen 035-559535

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Courlux International een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Courlux International

Heeft op 26 juni 2017 om 11:01 geantwoord

Geachte Nora.

Bedankt voor uw bericht en wat vervelend voor u dat dit zo gelopen is.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Anita

Courlux klantenservice