Klacht: Actieradius is lang niet wat beloofd. Krijg geen antwoord van Stella

op 02 augustus 2020 over Stella Fietsen in de categorie Fietsenwinkel, Fietsmerken

In mei 2018 hebben mijn ex-man en ik 2 fietsen bij Stella gekocht met een accu SF 14,5Ah zwart.

Destijds werd verteld dat er gezegd wordt dat je er 110 km mee kan fietsen. Nu heeft mijn Livorno 8 versnellingen en 9 ondersteuningsstanden. In de winkel werd gezegd met een gemiddelde ondersteuning zou ik zeker 80 km moeten kunnen fietsen.

Binnenkort ga ik op fietsvakantie en ik dacht ik ga eens bijhouden hoeveel km ik fiets als ik de versnelling 7 gebruik en stand 3. Ik ben ervan geschrokken want ik haal de 65 km niet eens.

Gisteren heb ik hierover een chatgesprek gehad met ene Kacper. Ik vond dit gesprek niet klantvriendelijk en er werd zeker niet naar een oplossing of iets dergelijks gezocht. Bijgaand ook dit gesprek.

Nogmaals vind ik, voor een fiets van iets meer dan twee jaar oud, € 2199,00, nog geen 800 km mee gereden, in de winter netjes accu eruit, het heel raar dat ik er 25% minder mee kan rijden dan beloofd en dan ga ik uit van de 80 km en niet zoals Stella adverteert met 110 want dat zit ik op 45 % minder!

Mijn vraag, hoe kan dit? En hoe kan Stella dit oplossen?

Tine Anderiesen ( voorheen van Zadelhoff, dit staat namelijk op de Bon)

Chatgesprek van 28 juli

(12:18:42) Tine Anderiesen: Het gaat namelijk om mijn accu. Ik heb ruim twee jaar geleden de fiets gekocht met een accu van 14,5Ah
(12:19:05) Melissa: Ik wil de melding ook voor je doorzetten.
(12:19:11) Tine Anderiesen: ik fiets meestal in stand 3 versnelling 7 en heb nog geen 800 km ermee gefietst.
(12:19:47) Tine Anderiesen: nu ga ik in september op fietsvakantie en dacht ik te checken hoeveel km ik met een volle accu doe. Dat is nog geen 65 km
(12:20:18) Tine Anderiesen: dit kan toch niet?
(12:20:38) Tine Anderiesen: er wordt gezegd dat ik er zeker 100 km mee zou moeten kunnen fietsen
(12:21:28) Melissa: Het lijkt mij ook dat je hier meer km mee had mogen fietsen. Ik verbind je even door naar mijn collega van de technische dienst. Klein moment graag.
(12:21:47) Tine Anderiesen: dank je wel
(12:21:54) Kacper joined the chat
(12:21:54) Melissa left the chat
(12:23:45) Kacper: Goedemiddag, je spreekt met Kacper. Bedankt voor je bericht.
(12:24:01) Tine Anderiesen: hallo kacper.
(12:24:17) Kacper: Je bent niet helemaal tevreden over de actieradius van je accu ?
(12:24:47) Tine Anderiesen: ik dacht er zeker 100 km mee te kunnen fietsen maar dat gaat zeker niet kukken
(12:24:54) Kacper: Een accu van 14,5 AH heeft een bereik tussen de 70 en 90 KM.
(12:25:11) Kacper: in stand 1 zou 100 KM wel kunnen lukken
(12:25:17) Tine Anderiesen: oh op jullie website staat 150 km
(12:25:31) Kacper: hoe meer ondersteuning stand je gebruikt hoe minder kilometer je kan halen
(12:25:39) Kacper: Helaas is hier niets aan te doen
(12:26:08) Tine Anderiesen: dat snap ik maar stand 3 En nog geen 65 km is wel een verschil met 150 km zoals beloofd
(12:26:28) Tine Anderiesen: dan ben ik nog voorzichtig geweest met 80 km
(12:26:59) Tine Anderiesen: Dus dat is het antwoord?
(12:27:23) Kacper: Volgens ons is dit aantal in orde dus helaas kan ik hier niets mee doen
(12:27:56) Tine Anderiesen: Zo dan …… dit vind ik niet erg netjes

Als ik een accu heb waarmee ik de beloofde aantal km mee kan fietsen.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Stella Fietsen over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door TineAnderiesen