Klacht: Stage en betalingen.

op 24 januari 2015 over NTI in de categorie Opleidingen en cursussen

Ik ben in Juli begonnen met de opleiding.
Toen heb ik telefonisch contact gehad met het NTI.
De papieren van stage (overeenkomst) moest ik opsturen naar het stagebureau. Dit heb ik gedaan. Toen heb ik de papieren weer terug gekregen met een akkoort van het NTI. Het stagebureau zou voor mij uitzoeken of mijn stageplek bij ‘Calibris’ was aangesloten.
Dit is gebeurd, mijn sstageplek was erkend.
Mooi dacht ik, ik kan beginnen met mijn stage. In augustus ben ik begonnen met stage.
Ik ben door het NTI benaderd of het goed ging met mijn stageplek en het leren. Dit ging voor de rest allemaal goed..
Tot op het gegeven moment ik niks hoorde van de zogenoemde stageadviseur, om het bezoek voor stage.
Zelf contact opgenomen met het NTI, toen kreeg ik ineens te horen dat mijn stageplek niet bij hun was aangemeld bij ‘Calibris’.
Ik had inmiddels al 270 uren stage gelopen, allemaal verloren uren achteraf. Op zoek naar een nieuw stageplek. Weer de papieren opgestuurd, allemaal geregeld, maar toen kreeg ik te horen dat ik verplicht was aan een stage praktijkdag. Sindsdien heb ik besloten te stoppen met de opleiding. Ik heb mij afgemeld bij het NTI en de reden doorgegeven. Toen kreeg ik te horen dat ik gewoon nog een halfjaar doorbetaald moest worden. Waarom? Eerst de verloren uren al, hiermee heb ik niks uitgehaald, besluiten te stoppen en dat het achteraf ook niks voor mij is. Waarom krijg ik het geld niet meer terug?
Je kan het indienen bij de belasting, maar waarvoor moet ik nog een halfjaar doorbetalen terwijl ik niks meer met de opleiding te maken heb?

Wanneer het lesgeld van dit 'het komend halfjaar' word kwijtgescholden kan ik hiermee akkoord gaan.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar NTI over deze klacht.

Bericht van

2 jaren geleden - Geachte mevrouw Weening, Uw klacht zullen wij uiteraard in behandeling nemen en wij zullen daarvoor navraag doen bij alle betrokken afdelingen. U zult zo spoedig mogelijk een reactie ontvangen,. Vriendelijke groet, Els Beltman, hoofd Klantenservice NTI

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NTI in behandeling genomen

Bericht van

2 jaren geleden - Geachte mevrouw Weening, Zoals door mij toegezegd hebben wij onderzoek gedaan naar de situatie. Echter, bij NTI is geen akkoord voor uw stage vastgelegd. U geeft aan dat u schriftelijk akkoord hebt ontvangen. Wilt u zo vriendelijk zijn ons een kopie van dat bericht te sturen? Op dit moment lijkt het erop alsof u destijds - wellicht door een misverstand over de erkenning van uw stageplaats door Calibris - ten onrechte aangenomen hebt dat door die erkenning meteen een goedkeuring voor de stage is afgegeven. Heel graag ontvang ik dus een kopie van het bericht dat u destijds ontvangen hebt. Vriendelijke groet, Els Beltman, hoofd Klantenservice NTI

Reactie van de melder van de klacht noelleweening

2 jaren geleden - Hallo, Ik heb mondeling toezegging gekregen van het stagebureau. Van het NTI heb ik een goedkeuring gekregen. Het was ondertekend.

Reactie van de melder van de klacht noelleweening

2 jaren geleden - Dit papier heb ik niet meer, ik heb niks meer zwart op wit. Maar dit moet duidelijk bij jullie in de administratie staan.

Bericht van

2 jaren geleden - Geachte mevrouw Weening, Het is heel jammer dat ergens een misverstand is ontstaan, maar wat in ieder geval duidelijk is, is dat ons stagebureau nooit direct contact met de student heeft en alle informatie en goedkeuringen dus schriftelijk verlopen. Uiteraard is er wel contact met de stageadviseur die de student begeleid op de stageplek. Een mondelinge toezegging van het stagebureau kan dus echt niet hebben plaatsgevonden. Mag ik u nog eens wijzen op de procedure rondom het aanvragen en erkennen van een stageplaats? Deze staat op uw digitale leeromgeving en is heel helder en duidelijk beschreven. Alle stappen van deze procedure moeten worden doorlopen om tot een akkoord op de stage te komen, en er mag absoluut niet gestart worden met de stage voor het akkoord schriftelijk is gegeven en een stageadviseur op bezoek is geweest. Pas vanaf dat moment mogen stage-uren gaan tellen. Vriendelijke groet, Els Beltman, hoofd Klantenservice NTI

Reactie van de melder van de klacht noelleweening

2 jaren geleden - Hallo, Ik heb wel mondelinge afspraken gemaakt dat ik mocht beginnen met stage. Maar tot zover in ieder geval bedankt voor het uitzoeken. De betaling gaat dan ook maar gewoon door. Maar ik heb ook een cursus gedaan bij jullie. Dit was allemaal super! Sinds deze opleiding heb ik mijn vertrouwen er een beetje uit. Bedankt in ieder geval.

Bericht van

2 jaren geleden - Geachte mevrouw Weening, U kunt in ieder geval de procedure van het aanvragen van een stageplaats nog gewoon doorlopen hoor, die mogelijkheid is zeker niet afgesloten. Ik hoop dan ook dat u van deze opleiding alsnog een succes zult kunnen maken, en onze mentoren en uw docenten zullen u daar graag bij helpen. Vriendelijke groet, Els Beltman, hoofd Klantenservice NTI

Reactie van de melder van de klacht noelleweening

2 jaren geleden - Momenteel ben ik met een nieuwe opleiding begonnen. Bedankt in ieder geval voor de moeite. Ik heb mij afgemeld van de opleiding, en ik moest nog een halfjaar doorbetalen. Krijg ik hier ook nog een bevestiging van? Het telefoongesprek heeft plaats gevonden op afgelopen donderdag. 22 januari. Bedankt!

Bericht van

2 jaren geleden - Geachte mevrouw Weening, Heel veel succes met de nieuwe opleiding, en ik zal zorgen dat u een schriftelijke bevestiging krijgt van de door u gewenste stopzetting. Vriendelijke groet, Els Beltman, hoofd Klantenservice NTI

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NTI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NTI

Heeft op 14 augustus 2017 om 09:36 geantwoord

Beste student,
We zien dat uw klacht inmiddels is opgelost. Bij deze sluiten we uw klacht op klacht.nl dan ook af, deze stond namelijk nog open.
Wij hopen dat alles uiteindelijk is opgelost, zo niet dan horen wij dat uiteraard graag zodat we kunnen kijken wat we alsnog voor u kunnen betekenen.
Voor nu een fijne dag.
Vriendelijke groet,
Webcare NTI
^PV

Alle klachten die gemeld zijn door noelleweening