Klacht: gesprongen riolering tegen pui aan straatkant

Martien Leijen en P.O.T. de Meijer op 24 oktober 2022 over Stadgenoot in de categorie Woningcorporaties

Reeds 14 september is deze klacht gemeld, vervolgens door 3 verschillende bewoners van ons pand. We werden steeds vriendelijk te woord gestaan door de mensen aan de telefoon (na een tergend lange wacht periode van 15-20 minuten). Ook via whats up geen probleem. Het probleem zit in de afhandeling van de gesprongen riool. Eerst grote onduidelijkheid of het een VVE kwestie is, of die van stadsgenoot. De Amsterdamse Ontstoppings Maatschappij, die tot 2x toe is komen kijken, maar vervolgens niet tot actie overgaan. Onduidelijkheid wie het ter plaatse in de weg staande fietsenrek mag weghalen. Een particulierbedrijf of de gemeente. Geen duidelijk dossier vindbaar bij de telefonisten, waardoor je van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
Het zou zeer prettig zijn, als je na indiening van een reparatie verzoek een heldere terugkoppeling krijgt, bijvoorbeeld via whatts up. Dan blijf je ook niet bellen(scheelt tijd en frustratie ook voor stadsgenoot).
De klacht zelf, het gesprongen riool is nog steeds niet opgelost. Stadsgenoot zegt nu duidelijk, dat de klus 26 november door de Amsterdamse Ontstoppings Maatschappij wordt opgelost. Stelt u zich zelf eens voor: al ruim 6 weken lang menselijke ontlasting op de stoep, een open beerput, midden in Amsterdam!!! Stankoverlast. Ik kan geen raam meer openzetten aan de straat kant, want woon er vlak boven. Mijn box grenst aan de muur waar het riool is gesprongen. De muur is geheel doorweekt al ruim 6 weken lang. Wat zijn hiervan de gevolgen?
Mijn vertrouwen in Stadsgenoot is gedaald tot een dieptepunt! Vertelt u mij hoe ik dit in de toekomst moet aanpakken? Moet ik AT 5 erbij halen, moet ik het Parool aanschrijven ? Hoe wordt je als bewoner serieus genomen.
HET RIOOL IS NOG STEEDS GESPRONGEN, DE ONTLASTING LIGT NOG STEEDS OP DE STOEP

Heldere communicatie, terugkoppeling wanneer en door wie de klacht wordt afgewikkeld. Grondige reparatie van het riool, zodat dit niet weer kan springen. Inspectie van de muur die geheel verzadigd is. Betere dossiervorming voor de telefonisten , zodat ze adequaat kunnen reageren en er gelijk helderheid voor alle betrokkenen is.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Stadgenoot over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Martien Leijen en P.O.T. de Meijer