Klacht: Staat verkeerde parkeertijden in de app

op 03 mei 2017 over ParkMobile in de categorie Parkeren

Woensdag 29 april heb ik in rotterdam zone 900 rond 13.30 mijn auto geparkeerd. Toen ik naar de winkel liep hifi 010 zette ik de app aan. Rond 14.45 liep ik terug naar mijn auto en voor het instappen zette ik de app stop. Nu heb ik een parkeerboete gehad met een tijdstip 14.20. Als ik in de parkeergeschiedenis kijk staat er 3.06pm – 4.15pm?

Als de juiste parkeertijd aan gemeente rotterdam wordt doorgeven en de boete wordt kwijt gescholden

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ParkMobile in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ParkMobile een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ParkMobile

Heeft op 05 mei 2017 om 09:39 geantwoord

Beste heer van Den Heuvel,

Bedankt voor uw bericht.

Wij vinden het vervelend te vernemen dat u een boete heeft ontvangen, ondanks het gebruik van de diensten van Parkmobile. Wij hebben uw account kunnen vinden en wij zien inderdaad de parkeeractie van 29-04-2017 in zone 900 te Rotterdam terug.

Elke actie in onze app wordt bij ons geregistreerd, om deze reden hebben wij de app-logs van deze parkeeractie geraadpleegd. Hier zien wij dat het eerste inlog moment op 29-04-2017 om 15:05 uur geregistreerd is en één minuut later de parkeeractie is gestart. Helaas kunnen wij hetgeen wat u aangeeft niet reproduceren, daar de tijden in onze app-logs en de parkeerhistorie overeenkomen.

Wij willen u adviseren om te allen tijde de bevestiging van het starten van de parkeeractie af te wachten. Wanneer de teller gaat lopen, kunt u ervan uit gaan dat de parkeeractie succesvol is gestart. Ook willen wij u adviseren om de app vervolgens weg te klikken en het scherm te vergrendelen, zo voorkomt u dat de parkeeractie per abuis in de jas, tas of zak kan worden afgemeld.

Helaas dienen wij u te vermelden dat wij geen parkeeracties kunnen wijzigen of annuleren, daar wij de volledige kosten dienen af te dragen aan de betreffende gemeente. Ook hebben zij inzage in de parkeeracties die bij ons gecreëerd zijn. Onze excuses voor het ongemak.

Stevie van Maarle
Customer Support

Alle klachten die gemeld zijn door rickyheuvel