Klacht: Spookfactuur

op 05 augustus 2018 over Kemkens Installatiebedrijf in de categorie CV Ketels

In de winter heb ik Kemkens gebeld met de vraag of men mijn CV in het bedrijfspand van het bedrijf zou kunnen nakijken. Ik heb aangegeven dat ik eerst iemand wilde spreken om het tijdstip en het euvel door te nemen omdat ik zelf 35 km van de zaak af woon er niemand aanwezig is.
Omdat ik maar niet teruggebeld werd heb ik zelf maar weer gebeld om te vragen wanneer iemand contact met me zou opnemen. Ik kreeg te horen dat er al een monteur was geweest en dat niemand op het adres ergens van af wist. Dat klopt zei ik. Het adres wat u noemt is niet het juiste adres en ik heb geen opdracht gegeven om zonder overleg langs te komen. Bovendien had ik niet eens het adres doorgegeven.
U raadt het.. Na enige tijd krijg ik toch een factuur van 88,50 euro en nadat ik deze weigerde te betalen heb ik nu een brief van Seuren van der Vries gerechtsdeurwaarders met 40 euro extra incasso kosten.

Het euvel is dezelfde dag nog verholpen door mijn installateur (Hoes Errogas...) van mijn priveewoning voor 39 euro inclusief voorrijkosten.
Het lijkt me redelijk dat Kemkens me een creditnota stuurt.
Dit is op een dusdanige walgelijke manier verlopen dat ik de neiging heb iedereen voor Kemkens te waarschuwen. Ze hebben al een paar klanten verloren door dit euvel. Ikzelf en mijn familie. Ik vind het een domme actie.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Kemkens Installatiebedrijf over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Kemkens Installatiebedrijf in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Kemkens Installatiebedrijf een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van Kemkens Installatiebedrijf

2 maanden geleden - U heeft, op uw verzoek, ons benaderd voor een ketelcheck. Een monteur heeft uw pand vervolgens bezocht. Aangezien u geen contract heeft, heeft u hiervoor dan ook een rekening ontvangen, wat feitelijk ook juist is. Had u na ontvangst van de rekening contact met ons opgenomen en uw verhaal medegedeeld, hadden wij na dit gesprek hoogstwaarschijnlijk zorggedragen voor een creditnota. Aangezien dit niet heeft plaatsgevonden en u ook niet heeft gereageerd op onze herinneringen is uw dossier uiteindelijk doorgestuurd naar onze deurwaarder. Het bevreemdt ons dus ook dat u nu wel een reactie kenbaar maakt. E.e.a. had uiteindelijk dus voorkomen kunnen worden.

Heeft op 13 september 2018 om 10:40 geantwoord

De monteur is niet bij mij langs geweest, maar naar zeggen op een foutief adres.
E.e.a. had inderdaad voorkomen kunnen worden wanneer Kemkens volgens afspraak zou hebben gehandeld. Dat ik niet gereageerd heb op de herinnering is ook niet waar. Dat heb ik wel degelijk en heb daar natuurlijk ook een e-mail verzendbewijs van. Inmiddels heeft Kemkens de zaak bij de deurwaarder geseponeerd, wat ook terecht is. Mijn dank daarvoor. Wat zowel de deurwaarder als mezelf bevreemd, is dat men de zaak heeft ingetrokken zonder opgaaf van reden, zonder excuus of verklaring noch naar de deurwaarder, noch naar mij.
Ik lees hier dat men toch van mening is in het gelijk te staan en zogenaamd uit coulance deze zaak seponeert. Dat is zoniet kwalijker dan de fout van Kemkens zelf. Men leert dus niet van eigen fouten is mijn conclusie. Het zou een bedrijf sieren fouten toe te geven. Iedereen maakt fouten, maar willens en wetens blijven ontkennen is mijnsinziens 'dodelijker' dan de fout zelf.

Alle klachten die gemeld zijn door c.henselmans@acotech.nl