Klacht: spartamet

op 18 juli 2012 over RDW in de categorie klachtmelden

Ik had mijn spartamet verzekerd tot 1 mei 2012 en betaald. Maar omdat ik per 1 januari 2012 de spartamet uit de verzekering had gehaald met de bedoeling hem te vernietigen qua ouderdom(destijds 250 gulden voor betaald) en er niet meer op reed en hem wou laten vernietigen kreeg ik van de RDW ook ineens een dikke brief dat ik een boete werd opgelegd van 336 euro. Nooit van schorsing en boetes gehoord ik wist er niets van dus ik schrok me rot. RDW gebeld ik moest de spartamet gelijk schorsen of laten vernietigen dus had ik dat beide gedaan 31 jan. 2012 en dan zou ik geen boete krijgen. Nou mooi wel dus. Ik kreeg later wel de dikke boete van de CJIB toegestuurd en had gelijk bezwaar ingediend maar dat hielp niets ik moet betalen ondanks dat ik nergens vanaf wist maar dat werd mij nog aangerekend ook nog. Te zot voor woorden. Die mensen van de RDW/CJIB die zitten daar toch voor om mensen te informeren over evt. veranderen wat schorsingen en boetes betreft dat hoef ik toch niet te doen dat ik de hele dag op internet moet hangen om alle veranderingen in de maatschappij na te lopen. Te zot voor woorden en ik vindt het een dikke schande dat er zulke hoge boetes worden berekend. Wat heb ik gedaan eigenlijk? Waarom hebben ze niet gelijk de politie gebeld en mij op laten pakken als ik een zwaar delict had gepleegd. Dit gaat alle perken te buiten over de ruggen van vele onwetende mensen waar ik ook bij hoor. Verder kan ik alleen nog bezwaar aantekenen bij de kantonrechter maar ik moet wel eerst de boete voorruit betalen wat ik ook niet kan gezien mijn parttime baan in de zorg. Laatst ben ik er nog mee naar het juridisch loket geweest maar die konden er ook niet mee. Mevr. vertelde mij wel erbij dat ik maar zwart bij moest gaan werken….. Nou nou hoe krom kan de wereld zijn dat ik zwart bij moet gaan werken om de boete te kunnen betalen ineens want een schikking in maandelijkse termijnen daar hebben ze nooit van gehoord. Verder lukt het mij ook niet om telefonisch contact te krijgen met het CJIB. Het zit daar pot dicht. Verder vindt ik dat ze zelf dik frauderen hiermee om mensen maar in hun onwetendheid te laten zitten en velen lopen erin… met dikke boetes van dien. Het is verder nog zo dat ik van de verzekering nooit een brief heb gehad dat mijn verzekering beëindigt was en heb nooit éen rooie cent terug gehad. Dan was ik toch gewoon verzekerd tot 1 mei 2012? Of zie ik dat verkeerd? Wat kan ik hiermee… Volgens RDW/CJIB had ik op de hoogte moeten zijn en ik wordt gestraft te gek voor woorden dan hadden ze mij maar op de hoogte moeten brengen toch? Maar nee hoor ze zitten daar op pluche en lekker achterover geleund en maar geld innen van onschuldige burgers.

Dat de boete in mindering wordt gebracht naar verhouding wat ik betaald heb voor de spartamet of een kwijtschelding omdat ik gewoon tot 1 mei 2012 de hele verzekering betaald heb van een jaar vorig jaar. Volgens schrift ben ik dan mits RDW/CJIB redeneert maar 1 maand onverzekerd geweest en dan moet ik wel dik betalen.... te zot voor woorden. Al die jaren van verzekering en de spartamet betaal ik hun nou alles retour..... dubbel en dwars en dat niet alleen ik voel me vreselijk belazerd door het RBW en ik kan er niets aan doen. Er is niks meer menselijk aan zo. Alles draait alleen maar om het hebben van geld en verder kan je barsten zonder één excuus.

ps. ik keek vandaag op de teletekst van de tv en wat zag ik daar en ik schrok behoorlijk dat de boete die ik nou moet betalen eigenlijk geld is voor schadevergoedingen aan slachtersoffers van zedendelicten en noem maar op omdat de daders het niet kunnen betalen. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat ik dat moet gaan betalen voor misdadigers terwijl ik nog nooit iets verkeerds gedaan heb. Alleen maar een verzekering opgezegd om mijn spartamet te vernietigen dus ik wezen ben ik nou de misdadiger en de echte misdadiger die mensen mishandelen verkrachten etc. die gaan vrijuit. Ik vindt het hierbij een dikke schande voor Nederland dat ik daar nou voor op draai en ik onschuldig ben..... Wat een land en ik schaam me diep en over fraude gesproken? Dat mag allemaal maar en ik als onschuldige burger krijg de klappen voor een verzekering het is te stom voor woorden en hoe krom kan een land zijn hierin en zo vol onrecht.

Alle klachten die gemeld zijn door maryke44