Klacht: Software update, daarna niets als tv uitval

op 10 oktober 2016 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1

Na software update valt onze TV dagelijks meerdere keren stil.
Steeds weer stroom van ontvanger en weer opnieuw opstarten tot de volgende stilstaand beeld komt. En weer van voren af aan beginnen.

Als we weer klagen, krijgen we geen reactie meer terug, behoudens na de eerste klacht, waar wel op gereageerd werd.

Terugdraaien van de laatste software update of een nieuwe update zodat we weer normaal tv kunnen kijken.
We betalen uiteraard voor een goede ontvangst en niet om elke dag meerdere keren ergernis te krijgen met ontvangst.

Tevens graag tegemoetkoming, want we Kunnen niet naar behoren tv kijken.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

Bericht van Canaldigitaal

1 maand geleden - Geachte heer van der Laak, Allereerst hartelijk dank voor uw bericht en onze oprechte excuses. Sommige DSR types zijn getroffen door de update en kunnen inderdaad voor bepaalde storingen zorgen, maar gelukkig is dit procentsgewijs niet een groot aantal en zijn wij op dit moment nog een grootschalig onderzoek aan het doen naar de problemen die zijn ontstaan na deze update. Omdat er nog onduidelijkheid is over de tijd die we nodig hebben om deze ontvangers weer naar behoren te laten werken willen wij wel een mogelijkheid geven om toch een snellere oplossing te kunnen bieden. Een kosteloze oplossing is helaas niet mogelijk en bieden wij wel een flinke korting van € 80,- op een nieuwe ontvanger t.w.v. € 149,00. Voor verder onderzoek zouden wij graag de volgende vragen aan u willen stellen zodat we zo snel mogelijk wellicht een juiste oplossing kunnen bieden: » Bij welke zender(s) gebeurt het vooral? » Bij welke zender gebeurt dit na 30 minuten? » Kwam dit probleem vóór de update ook al vaker voor? » Wordt er gebruik gemaakt van teletekst en/of ondertitels? » Is de software handmatig ingeladen (via het menu) of automatisch bij het opstarten? » Is de ontvanger aangesloten met HDMI of SCART? » Kunt u testen of het probleem ook is als u de ontvanger een tijd op kanaal 20 laat staan? » Hoeveel signaalsterkte en kwaliteit krijgt u binnen op zowel de Astra1 en de Astra3? We vinden het een hele vervelende zaak en doen ons uiterste best om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen. Mocht u interesse hebben in het aanbod, dan vernemen wij dit uiteraard ook graag van u en om ons onderzoek te vergemakkelijken zouden wij uw inbreng op bovenstaande vragen (die u ook al eerder heeft gekregen, zoals uw bijlage aangeeft) ook zeer waarderen. Vertrouwende u op dit moment te hebben geinformeerd. Met vriendelijke groet, Tim Dimon Webcare Canal Digitaal

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Hallo46

1 maand geleden - Beste Tim, De vragen hebben we al beantwoord via mail. » Bij welke zender(s) gebeurt het vooral? Alle Nederlandse zenders, de Duitse zenders hebben dit niet. » Bij welke zender gebeurt dit na 30 minuten? Verschillende keren op een avond, wel 3 keer » Kwam dit probleem vóór de update ook al vaker voor? Nee, nooit gehad voor de update » Wordt er gebruik gemaakt van teletekst en/of ondertitels? Teletekst heel weinig, niet extra ondertiteld, alleen als de uitzending standaard ondertiteling heeft. » Is de software handmatig ingeladen (via het menu) of automatisch bij het opstarten? automatisch » Is de ontvanger aangesloten met HDMI of SCART? HDMI » Kunt u testen of het probleem ook is als u de ontvanger een tijd op kanaal 20 laat staan? ?? nog niet ggedaan » Hoeveel signaalsterkte en kwaliteit krijgt u binnen op zowel de Astra1 en de Astra3? Waar moet ik deze zoeken? Weet dat dit ergens staat, maar kom er nu niet op. Ontvanger MZ-101 € 139,00 is op jullie website geen 149 euro We willen dan maar een nieuwe decoder kopen. Ja, jammer dat dit de oplossing moet zijn. We zijn al zolang abonnee bij jullie.

Reactie van de melder van de klacht Hallo46

1 maand geleden - Beste Marlous, Nu ineens een termijn dat we nog 1 jaar of 2 jaar klant moeten blijven, als we een nieuwe ontvanger via jullie kopen. Dat stond niet in het bericht van Tim.

1 maand geleden - Klacht is nog niet opgelost

Reactie van de melder van de klacht Hallo46

1 maand geleden - Hallo Canaldigitaal. Jullie geven aan dat de klacht is opgelost, maar dat is niet het geval. We hebben steeds beelduitval. Momenteel is er nog bijgekomen dat als we de tv aanzetten, het beeld stil staat. Zet de oude software terug, dan is bij ons het probleem opgelost. Wij betalen elke maand voor een goede ontvangst. Jullie verwaarlozen je klanten. Geld vangen en slechte kwaliteit leveren!

Reactie van de melder van de klacht Hallo46

1 maand geleden - Waarom geeft Canaldigitaal geen reactie? Het klopt toch wat ik schrijf! En dan is Canaldigitaal niet thuis.

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Canaldigitaal

Heeft op 17 november 2016 om 17:31 geantwoord