Klacht: Sociaal gedrag/ klantvriendelijkheid

op 30 april 2017 over Zeeman in de categorie Kledingwinkels

Goedemiddag heer,mevrouw

Betreft : winkel/filiaal Alkmaar Centrum.

De klantvriendelijkheid is behoorlijk ver te zoeken in dit filiaal.
ik kom binnen en er staat een bruingetinte jonge meid (medewerker) in de winkel ( maakt me geen REET uit als is ze paars of wit!)  en ik kijk haar vriendelijk aan en zeg : hallo! (Zoals het hoort, is wel zo netjes toch? ) ik krijg geen antwoord terug. Ik denk nou misschien heeft ze mij niet gehoord..later staat ze te smoezen met de bazin en zeg ik weer hardop hallo zodat ze weten dat ik daar ben als klant en krijg vervolgens geen reactie terug van allebei niet.

ik zoek me eigen weg wel in de winkel om kleding te bekijken. Zie ik haar later nog steeds smoezen met de betreffende filiaalbeheerdster over de sokken rekken heen. Het zal vast niet over mij zijn geweest maar ze waren zo druk met elkaar dat ik me niet ertussen durfde te mengen om iets te vragen of zij dit product hadden in de winkel. Ik ben maar weggegaan. Vond dit zeker niet netjes.

Kom ik vandaag aan (zondag 30 april 2017) in hetzelfde filiaal en staat een verkoopster achter de kassa, die mij vriendelijk gedag zegt.
 Ik denk : oké! dat is al een hele verbetering!

Loop ik verder de winkel in om paar heren sokken te pakken en nog bij de lingerie om onderbroeken uit te zoeken. Staat dezelfde filiaalbeheerdster die ik de vorige keer zag (kort haar en ogen beetje vreemd)daar luid en duidelijk te bellen over een andere medewerkster, iedereen kon meeluisteren dat zij vond dat er fraude door een medewerkster was vanwege bepaalde uren die worden verstuurd op maandag en dat het ook niet normaal is dat deze medewerkster vrij wilde met hemelvaartsdag of bevrijdingsdag.

De medewerkster werd behoorlijk zwart gemaakt en er werd verteld dat het doorgespeeld moest worden naar een ene Maria want ze vertrouwde het allemaal niet..

Uiteindelijk reken ik me sokken af en komt de andere medewerkster ,bruin getinte dame, bij de kassa om iets te pakken waarop ik weer hallo zo ( wel zo netjes) en krijg geen blik of gedag terug. De klant vriendelijkheid is echt weer ver te zoeken bij sommige medewerksters. Zelfs de kassa medewerkster keek mij raar aan dat haar collega geen gedag terug zei..

Ik vind dit behoorlijk storend als klant zijnde. Ik heb zelf in de winkel gewerkt en dit is iets wat echt niet zou mogen! Zeker niet voor de oren van een klant wat er allemaal gezegd wordt.

Als dit filiaal problemen heeft met elkaar dan moeten ze dit met elkaar bespreken en niet achter elkaar zijn of haar rug om.. graag zou ik de volgende keer goed geholpen willen worden ipv een medewerkster die geen gedag zegt en de bazin die loopt te roddelen en die je dus niets kan vragen.

Met een woord : Asociaal. Hopelijk word er hier werk van gemaakt want zo houden jullie geen klant over uiteindelijk. Klantvriendelijkheid is echt ver en ver te zoeken in dit filiaal. Misschien moeten er toch strengere maatregelen genomen worden. Want ik hoorde een andere klant in de winkel zeggen dat dit wel vaker zo gebeurt…

Ik kom er niet meer, hopelijk is dit niet aan de orde bij andere filialen. Maar zal zeker 3x nadenken voordat ik weer een Zeeman binnenstapt.

In afwachting van uw reactie,

Mevrouw van Rooy

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Zeeman nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door THD.Van Rooy