Klacht: slimme meter

op 07 april 2017 over Enexis in de categorie Netbeheerder

Klacht slimme meter, Geachte dames en heren,

In november 2015 hebben wij, eveneens na een klacht de oude meter laten vervangen door de slimme meter. De oude meter, die al veel meer dan 40 jaar in onze meterkast zat bleek defect te zijn.
Wij hadden het onderzoek naar de meter laten doen omdat ons verbruik extreem hoog was.
Wat schetst onze verbazing: na twee maanden gebruik van de slimme meter bleek nog steeds ons gebruik ten opzichte van het landelijk gemiddelde het dubbele te zijn.
Wij hebben inmiddels op ons dak zonnepanelen laten plaatsen en hebben alle halogeenspots, zo’n 50 stuks en overige verlichting laten vervangen door led verlichting. Daarnaast is de laatste jaren ook onze apparatuur vervangen door energiezuinige apparatuur.
Wij hebben geen energievreters in huis.
Als je daarmee bezig bent handel je overigens ook zuiniger. Geen licht aan waar je niet bent, apparatuur ‚s nachts uit, etc.
We houden de standen bij, maar zelfs als we op vakantie zijn, is er meer dan normaal verbruik.
De elektricien die we hebben ingeschakeld constateert een vreemd piekgedrag bij sommige aansluitingen, zoals ik ook zag bij een onderzoek door een van de klagers tijdens de uitzending van radar.
Conclusie: onze wil om duurzaam en energiezuinig te leven is er , maar het lukt niet. Ik hoop dat de slimme meter wellicht wat bijscholing nodig heeft.
Ik hoor graag van U, met vriendelijke groeten, Mariet Bogaerts

als de oorzaak van de metingen is opgespoord en opgelost.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Enexis over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Enexis in behandeling genomen

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat Enexis een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Enexis

Heeft op 05 oktober 2017 om 08:19 geantwoord

Mevrouw Bogaerts,

U hebt van mij geruime tijd geleden een inhoudelijke reactie ontvangen op uw klacht. Ik sluit nu ook uw melding op dit klachtenplatform.

In mijn e-mail heb ik toegelicht dat er een duidelijke verbruiksdaling waarneembaar is na de plaatsing van de zonnepanelen. Daarnaast is toegelicht dat uw meter nooit ter discussie heeft gestaan bij het onderzoek van de Universiteit van Twente.

Dave
Webcare Enexis

Alle klachten die gemeld zijn door marietmiel