Klacht: Slechte voorlichting en leugens als excuus

op 04 januari 2014 over Thomas Cook in de categorie Online Reisbureaus

Een reis naar Vietnam en Cambodja geboekt voor 25 dagen. Tijdens het boeken direct gevraagd naar de benodigde visa’s. Hier werd goed op gereageerd door mevrouw Nathalie Renkema van vestiging groningen. Ze zoekt het direct op op internet de conclusie was Vietnam zit bij de reis in en Cambodja moet ter plekke geregeld worden a 20 dollar per persoon. Op 3 januari om 6 uur stonden wij op Schiphol. Echter mochten wij niet op stappen, want er was verder helemaal niets geregeld door het reisbureau. Wij terug naar het reisbureau. Hier werd alles ontkent en zelfs beweert dat ik special was langs gekomen om te melden dat de visa’s in orde waren. Complete onzin natuurlijk anders zaten we nu in het vliegtuig. De dame in kwestie had ons gewoon verkeerd ingelicht en verder ook geen informatie verstrekt over de gang van zaken. Daarnaast hebben zij een apart bureau wat de visa’s regelt voor de reizigers, maar hier kwamen wij niet voor in aanmerking?! Er werd even een schepje bovenop gedaan door de vestigingsmanager. Zij had ook gehoord dat wij zelf het visum zouden regelen. Helaas was deze dame in aanwezig toen wij de boeking deden. Nathalie was alleen haar collega was op verlof wegens persoonlijke omstandigheden. Complete leugens kan niet anders zeggen. Vietnam airlines heeft goede opties gedaan om het op te lossen, maar doordat het consulaat dicht was tot maandag was er niets meer mogelijk. Geen reis, weg geld. De twee dames wilde niets voor ons doen. We konden een visum geregeld via Thomas Cook maar dat koste 369 euro of we konden via een site binnen een half uur een visum krijgen. In alle paniek hebben wij dit geprobeerd dit bleek echter een scam te zijn 460 dollar. Waardoor ik mijn creditcards geblokkeerd heb. Onacceptabel

Geld terug door slechte voorlichting. Mevrouw Nathalie Renkema is gewoon in gebrekke door ons totaal niet in te lichten over de verplichte visa voor Vietnam. Ik vraag er niet voor niets naar en ga uit van juiste voorlichting. Stel dat ik het verkeerd heb begrepen (wat ik niet heb) wij hebben verder totaal geen informatie gehad. Bij voorbeeld een website, telefoonnummer of adres waar wij terecht konden. Er is absoluut niet bij gezegd dat het visum niet on arrival kon worden gekocht. Toch niet een geheel onbelangrijk detail zou ik zeggen. Ook niet iets wat je kunt missen lijkt me.

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Thomas Cook over deze klacht.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Thomas Cook in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Thomas Cook een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Thomas Cook

Heeft op 06 januari 2014 om 15:25 geantwoord

Customer Service Thomas Cook Nederland heeft klant op 6 januari 2014 per email uitgelegd, dat Thomas Cook Nederland niet meer verantwoordelijk cq. aansprakelijk is voor de Thomas Cook Travel Shops, aangezien deze aan een derde zijn verkocht. De geboekte reis werd ook niet via touroperator Thomas Cook/Neckermann Reizen aangeboden, dus wij kunnen deze klacht niet zelf oplossen. Klant wel doorverwezen naar de betreffende Travel Shop of de Klantenservice van Thomas Cook Travel Shops.

6 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Thomas Cook beoordeeld.

Heeft op 03 februari 2014 om 12:35 geantwoord

wat mij betreft niet opgelost

Alle klachten die gemeld zijn door Kezzie