Klacht: Slechte service Neckermann

op 15 juli 2017 over Neckermann Reizen in de categorie Online Reisbureaus

Afgelopen week (7-07-2017 – 14-07-2017) zijn mijn vriendin en ik afgereisd naar Stalis (Kreta) voor een ontspannen vakantie. Wat een zorgeloze vakantie had moeten zijn begon voor ons in een drama met ongekende service van Neckermann.

Aangekomen op Heraklion werden wij door het personeel van Neckermann opgewacht en met de bus naar ons appartementencomplex ‘’Maria Lambis’’ gebracht. Bij de incheck werden wij door de receptioniste van het complex naar een ander appartement gebracht wat niet bij het geboekte complex hoorde, omdat het appartement wat wij geboekt hadden niet beschikbaar was. Zij gaf aan dat we maar één nacht in het andere appartement hoefde te verblijven en de volgende dag konden uitchecken om naar het door ons geboekte appartement gebracht te worden. Het andere appartement waar wij onder gebracht werden was niks vergeleken met wat we geboekt hadden. Het was een kleine vieze kamer. Zo lag er veel zand op de grond en haren in het putje van de douche. Ook de douchekop viel naar beneden wanneer er gedoucht werd. Als we de deur van de kamer op slot deden rammelde de deur en zou je deze met een stevige duw open kunnen breken. Dit gaf ons een zeer onveilig gevoel waardoor we onze waardevolle spullen absoluut niet in de kamer durfde te laten en wij allebei een slechte nacht hebben gehad, een waardeloos begin van de vakantie. Dat het appartement geen balkon had was voor ons een grote teleurstelling, want daar hadden we bij het boeken specifiek op gelet.

Bij de receptie van het appartementencomplex heb ik aangegeven dat ik niet akkoord ging met de overplaatsing naar een ander appartement, omdat we daar niet voor geboekt hadden. Als reactie kreeg ik dan ook dat we morgen het appartement zouden krijgen wat we geboekt hadden en dat het niet anders kon. Na de poging om het probleem bij de receptie op te lossen heb ik de service van de reisorganisatie gebeld waar we geboekt hadden, Neckermann. Ik belde rond 15:00 op 7 juli en kreeg een medewerkster aan de telefoon waaraan ik de gebeurtenis voorlegde. Zij gaf aan dat ze er niks aan kon doen en dat we er maar van uit moesten gaan dat we de volgende dag het door ons geboekte appartement zouden krijgen. Ook gaf zij aan dat we na de vakantie in Nederland een klacht konden indienen bij Neckermann en dan geld zouden kunnen terugkrijgen. Ik kon mijn oren niet geloven dat ze zo laks met ons probleem omging.

Al met al is de eerste 24 uur van de vakantie voor ons verpest. Van een geplande week zorgeloos op vakantie gaan, begon met twee dagen moeten verhuizen van kamer en niet serieus genomen worden door zowel de receptie van Maria Lambis als de medewerkster van Neckermann. Wij snappen dat er soms overboekingen gemaakt kunnen worden, maar de manier waarop dit door de reisorganisatie is opgelost kan niet door de beugel. De medewerkster nam niet de tijd om ons verhaal aan te horen en bleef maar herhalen dat we in Nederland maar een klacht moesten indienen. Wij zijn erg verontwaardigd in deze manier van omgang en verwachten daarom nu wel een gepaste reactie.

Het totale bedrag van de vakantie bedroeg €852,34. Twee dagen van deze acht daagse vakantie zijn voor ons in het water gevallen door stress en onwetendheid. Wij vinden daarom dat deze twee dagen vergoed moeten worden (852:8x2= €213,-). Tevens vinden wij dat we door de ongekende ''service'' van Neckermann recht hebben op een schadevergoeding van 1 dag wat neerkomt op €106,05).

Totaalsom: 213 + 106,05 = 319,05

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Neckermann Reizen over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Neckermann Reizen in behandeling genomen

Bericht van Neckermann Reizen

1 maand geleden - Geachte heer Van Seben, Hartelijk dank voor het uiten van uw klacht. Het spijt ons te moeten horen dat uw vakantie niet geheel zonder problemen is verlopen. Wij raden u ook zeker aan uw bevindingen te delen met de Vakantiediscounter, alwaar geboekt. Gezien zij uw boeking in beheer hebben. Het klachtendossier is bij ons aangemaakt. De klachtenafdeling, de afdeling Customer Service, gaat de kwestie onderzoeken en u via Vakantiediscounter van een terugkoppeling voorzien. Met vriendelijke groet, Neckermann Reizen

Alle klachten die gemeld zijn door daveyvanseben1