Klacht: Slechte service mbt levertijd.

op 03 juni 2017 over Haco wonen en slapen in de categorie Internetshops - Interieur

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Levertijd van de tafel was maximaal 12 weken. Na de 12 weken heb ik ZELF moeten bellen met de vraag waar de tafel bleef. Dit zou nog langer duren, hoe lang wist men niet. Na 4 weken heb ik weer ZELF gebeld en toen zou de tafel na 3 dagen in het filiaal zijn.
Ik heb aangegeven dat ik het niet netjes vind dat ik er zelf achteraan moet bellen. Antwoord vanuit de winkel: “wij hebben geen computersysteem die dit meldt als het langer duurt.” Naar mijn mening moet dit niet het probleem van de klant zijn! Ik heb zelf nog een mail gestuurd en die was na 1 week nog niet beantwoord. Niet de aap op de schouder van een andere plaatsen.
Vervolgens gevraagd om korting, compensatie voor het ongemak, dit omdat wij onze oude tafel al hadden verkocht en 4 weken lang met een bord op schoot hebben gezeten. Antwoord: wij mogen 100% leveringsoverschreiding hebben. Ik heb dit op internet opgezocht en de consument moet de winkel inderdaad in gelegenheid stellen tot verlenging van de levering maar voor meubels is ongeveer 4 wkn de norm. Nergens iets te vinden over 100%. Niet eens voorstel om dan eventueel de tafel netjes te leveren gezien het ongemak en de slechte communicatie vanuit de winkel. De afstand was immers maar 3 km. Wij hebben nu een busje moeten huren, als het optijd was geweest hadden wij dit nog met eigen vervoer kunnen doen. Ik was v plan om meer meubels te kopen, maar met deze service zeker nooit meer.

Gewenste Oplossing:

Nu 10% teruggave van totaal bedrag ivm huren bus en benzinekosten.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Haco wonen en slapen over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Haco wonen en slapen in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Haco wonen en slapen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Haco wonen en slapen

Heeft op 19 juni 2017 om 10:17 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste C. Timmermans,
onze excuses voor de langere levertijd. Het is nooit onze bedoeling geweest om u onnodig langer te laten wachten. Vanwege grote belangstelling voor de tafel die u heeft besteld heeft deze leverancier een leverachterstand opgelopen. Hiervan hebben wij al onze klanten telefonisch op de hoogte gesteld. Ook u bent door ons filiaal gebed maar zij kregen u telefonisch niet te pakken.
Uiteindelijk heeft u 4 weken langer moeten wachten op uw tafel, en hoewel dat vervelend is, valt dit wel binnen de norm.
Wij hopen dan ook hiervoor op uw begrip en danken u voor uw geduld.

Met vriendelijke groeten
Haco

Heeft op 19 juni 2017 om 10:27 geantwoord

Ik ga zeker niet accoord met deze berichtgeving. Ik ben niet door het bedrijf gebeld, want dat zou ik op mijn beeldscherm hebben gezien. Ik heb zelf meerdere malen moeten bellen. Er is mij toen zelf verteld dat er geen computersysteem aanwezig is om te zien wanneer de leveringsdatum verstreken is en de klanten gebeld moeten worden. Ik heb inderdaad 4 wkn langer moeten wachten en dat was geen probleem geweest als ik inderdaad door het bedrijf op de hoogte was gebracht. Ik had dan het vervoer wat ik had geregeld kunnen verzetten en nu heb ik extra kosten moeten maken. Nogmaals ik ga niet accoord met deze berichtgeving. Ik vind de service echt waardeloos. Hoe is een bedrijf groot geworden? Dat is door de klanten en dan behoor je deze niet zo te behandelen. ik blijf bij mijn eerste suggestie als oplossing

Alle klachten die gemeld zijn door C Timmermans