Klacht: Slechte service en slecht bereikbaar

op 06 augustus 2017 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Ikea Nederland- Amersfoort.
Vorige week vrijdag avond heb ik een bank en een fauteuil gekocht betaald en ter bezorging laten verzorgen. Zaterdag zou de bank tussen 10am en !8pm worden bezorgd. Mijn zoon was thuis maar was helaas in slaap gevallen, De bezorgers hebben me gebeld om te vertellen dat ze waren vertrokken maar nog wel in mijn woonplaats waren,,, ik vroeg of het mischien mogelijk was om terug te gaan omdat mijn man inmiddels ook thuis was…om 18:09 ” ik zal het even met mijn collega bespreken mevr een ogenblikje” hij overlegt het en zijn collega zegt nee ” nee hoor mevr. we nemen de bank mee terug en u moet maar bellen voor een nieuwe afspraak”
Alsof dat zo makkelijk is….om 20:58 wordt ik door Ikea gebeld en zij weten mij te vertellen dat ik voor de volgende dag rond 12:30 de bank thuis bezorgd krijg als de tijd mij schikt. Opgelucht stem ik in!
Dan wordt ik Zondag weer gebeld door t bedrijf die bezorgd en die zegt we hebben uw bank en willen een afspraak maken voor de bezorging maar alleen als u eerst even naar Ikea Amersfoort komt om nog maals de bezorgkosten te betalen. Ik wijs de beste man erop dat er al een afsraak gemaak is “ohhh zegt hij jaa hij kijkt op de ritten lijst en ziet het staan en zegt mij ” nou ik hoop voor u dat hij dan ook bezorgt wordt” wat ik dus een hele vreemde opmerking vindt.( werken ze langs elkaar heen???)

Zondag na 18:00 uur bel ik mijn man om te vragen of de bank is bezorgd? Nee zegt hij.

Maandag belt mn dochter naar ikea t nr dat op de verkoop bon staat maar daar staat ze steeds 25 min- 30 min etc in de wacht.

Dinsdag doen ze weer een aantal pogingen maar helaas er wordt nog steeds niet opgenomen.

Woensdag Bel ik zelf maar helaas geen gehoor… we stappen dus maar in de auto en rijden naar Ikea Amersfoort- nummertje trekken… er staan 3 medewerkers bij de afdeling transport te praten met elkaar onze nummer ( en van anderen) komt niet aan de beurt. Mijn man besluit om een ander soort nummer voor een andere ” behandeling” te pakken en dan worden we snel geholpen door een hele aardige man we leggen de situatie uit en hij loopt naar de beste mevr, die daar inmiddels wel een klant aan het helpen is en vraagt haar om ons te helpen als ze klaar is. we worden vriendelijk verzocht om even plaats te nemen en dat doen we dan ook graag.

Maar als ze klaar is met de klant dan zien we tot onze grote verbazing dat ze weer een nieuwe klant helpt…mijn stapt er iet wat geirriteerd op af en zegt maar u zou ons helpen… jaa dat doe ik ook als ik deze mensen die voor transport wachtten heb geholpen…( alsof wij daar niet op wachten va
IKEA: Ja mevr. we hebben uw bank binnen, als u naar Ikea Amersfoort komt en nog een bezorg kosten betaalt dan kunnen we een nieuwe bezorg afspraak maken.
IK: ik denk dat jullie een beetje langs elkaar heen werken… want ik ben vanmorgen al gebeld door een collega van u en die heeft al een datum voor de bezorging.
IKEA: ohh dat is raar… ik zie niets op de lijst staan , ze is het denk ik vergeten te verwerken!
IK: dat meen je niet…
enz enz enz….

IK vindt dit allemaal echt niet kunnen IKEA!!!!!!!
Wie vergoed al die keren dat we in de wacht staan? wie vergoed mijn reizen naar Ikea? kosten voor het heen en weer rijden om jullie ” bezorg kosten” te betalen? wie vergoedt al die dagen wachtten? wie vergoed al die ergernis veroorzaakt aan ons?

Vandaag gaan we de bank zelf ophalen.

De service goed en met respect wirdt gegeven
De tel sneller wordt opgenomen zidat je niet 25 min of 45 min in de wacht staat.
De logistiek beter worst afgehandeld
De 3e party van bezorgers beter wordt afgestemd met Ikea
Als er niet langs elkaar heen geweekt wordt.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Fairyangelmimi