Klacht: Slechte service en communicatie

op 13 juni 2017 over World Ticket Center WTC in de categorie Online Vliegtickets

Hele slechte evaring met wtc.
Nav een wijziging van mijn vluchttijden wilde ik mijn vakantie omboeken. In eerste instantie geen probleem, nadat ik een vakantie had uitgekozen werd mij vertelt ik wel eerst annuleringskosten a900 euro moest betalen.
Na heel veel contact en steeds andere verhalen door verschillende medewerkers een officiële klacht ingediend bij wtc.
Een telefoongesprek volgde nu bijna 3 weken geleden. Ik zou met een week gebeld worden.. en dat is weer niet gebeurt.
Nog nooit zo een slechte communicatie en service meegemaakt als bij wtc.

Tevreden kan ik niet meer worden na deze slechte service. Ik heb al zoveel tijd en energie in contact met wtc gestopt dat ik het meer dan zat ben.
Het liefst annuleer ik mijn hele reis om ergens anders iets te boeken.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar World Ticket Center WTC over deze klacht.

Bericht van TradeYourTrip

4 maanden geleden - Ook het annuleren van je reis kost over het algemeen veel geld. Je kunt ook je vakantie doorverkopen via TradeYourTrip. Groet, Mark

Reactie van de melder van de klacht Denisec

3 maanden geleden - Zelfs op klachten wordt niet serieus gereageerd. Ga mijn rechtsbijstandverzekering of de geschillencommissie maar eens benaderen. Ben benieuwd of ik kan annuleren als ik aantoonbaar maak per mail dat er vanalles is toegezegd wat later weer wordt terug gedraaid.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door World Ticket Center WTC in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat World Ticket Center WTC een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

World Ticket Center WTC

Heeft op 20 juli 2017 om 10:43 geantwoord

Op 3 juli per e-mail reeds verwerkt:

Geachte mevrouw,

Middels deze e-mail wil ik graag terugkomen op de e-mailcommunicatie en ons gezamenlijke telefonische contact inzake uw reservering.

Allereerst mijn welgemeende excuses voor de vertraging in de communicatie hieromtrent. Helaas heeft dit langer geduurd dan gedacht.

U heeft aangegeven dat u de reis wilde omboeken naar een andere bestemming, bijvoorbeeld Corfu. Dit vooral vanwege de ‘ongelukkige’ vliegtijden terwijl u juist ‘fijne’ vliegtijden heeft gereserveerd. Hieraan zaten echter enorme ‘wijzigingskosten’ van Bentour aan vast en deze wijzigingskosten kunnen wij niet beïnvloeden.

Er zijn hiervoor inlichtingen ingewonnen bij Bentour, die relatief hoge kosten berekend voor het ‘wijzigen’ van de reis. Vervolgens heeft u contact gehad met Transavia die aangeeft dat dergelijke kosten op dat moment niet van toepassing waren voor hun vluchtwijziging.
Bij het bepalen van de wijziging moet worden vastgesteld dat er met betrekking tot de term ‘wijzigen’ sprake is geweest van een miscommunicatie met Bentour. Immers is de procedure van Bentour zo dat in een dergelijke situatie een samengestelde reis bij Bentour wordt geannuleerd, en er vervolgens opnieuw wordt gereserveerd tegen de op dat moment geldende tarieven. Hierbij zal Bentour waar mogelijk proberen om wat daadwerkelijk kan worden gewijzigd, denk aan vluchten, dat deze worden gewijzigd. Daarnaast gelden er tevens onderdelen die niet gewijzigd kunnen worden. In dat geval gelden annuleringsbepalingen van Bentour. De verschillende onderdelen worden bij elkaar opgeteld en gezamenlijk als wijzigingskosten dan wel annuleringskosten benoemd, afhankelijk van het perspectief waaruit men kijkt. Uiteindelijk is er al dan niet sprake van ‘kosten’ die dan moeten worden voldaan in geval van een aanpassing van de reis.
Zoals reeds besproken zijn vluchttijden te allen tijde onder voorbehoud en behoudt een luchtvaartmaatschappij het recht om wijzigingen door te voeren in haar dienstregeling. Ook op de boekingsbevestiging staat dit nog eens extra benoemd. Bentour heeft binnen de voorwaarden naar aanleiding van een buitengewoon ongelukkige wijziging in de vliegtijden en vliegroute van Vueling, een wijziging verwerkt door u om te boeken naar een directe vlucht met Transavia.

In het telefonische contact dat wij hebben gehad heeft u mij vooral benadrukt dat de vliegtijden zo gekozen zijn dat dit voor het reizen met kinderen ‘prettiger’ zou zijn. Hoewel reizen met kinderen van 4 en 1 jaar oud altijd een uitdaging blijft, kan ik me voorstellen dat de vliegtijden zoals deze op dit moment zijn (voor de terugreis) niet geheel conform uw wens zijn zoals u dit aanvankelijk reserveerde. De vluchtwijziging van Vueling was echter zeer ongelukkig daar u in de vroege ochtend zou vertrekken, vervolgens een groot deel van de dag in Barcelona diende te wachten alvorens ’s avonds (later) te arriveren in Amsterdam. Er was zelfs nog een vlucht waarbij er overnacht diende te worden in Barcelona. Nu bent u door Bentour geboekt op een direct vlucht waarbij u een gedeelte van de dag nog ter besteding heeft en niet midden in de nacht naar de luchthaven hoeft te reizen. Vanzelfsprekend hoop ik dat de kinderen gezien de dagbesteding en avond vlucht een gro(o)t(er) deel zullen slapen zodat de reis toch prettiger voor u zal verlopen.

Op dit moment kunnen wij allen de wijze waarop de terugreis (met kinderen) zal verlopen natuurlijk nog niet echt voorspellen. Zoals ik al vermelde is het altijd afwachten hoe kinderen reageren tijdens de reis. Voor het geval de terugreis minder prettig verloopt, en omdat ik het vervelend vind dat u in de voorbereidingen van de reis hinder heeft ervaren, wil ik u vanuit onze organisatie van een kleine tegemoetkoming voorzien. Hopelijk draagt dat iets bij aan het herstel van het ervaren ongemak en de (eventuele onverhoopte) minder soepele terugreis. Ik stuur u dit per post naar u toe en verwacht dat u dit binnen enkele dagen zal ontvangen. Ik hoop dat u dit waardeert.

Hoewel ik de kwestie voor u niet kan verhelpen, hoop ik dat uw reis toch voorspoedig voor u zal verlopen en dat u samen met uw gezin een fijne tijd zal hebben op Gran Canaria.

Vertrouwende u voldoende te hebben geïnformeerd,

WTC.nl

Heeft op 20 juli 2017 om 11:17 geantwoord

Slecht geluisterd, late reactie.
Al de energie die ik hierin heb gestoken zorgt er voor dat ik waarschijnlijk nog 2 weken extra vakantie nodig heb.
Maar ik weet wel zeker waar ik dat niet ga boeken.
Alles ligt altijd aan anderen, wtc verliest daarbij uit het oog dat ik bij bij wtc.nl heb geboekt.

Alle klachten die gemeld zijn door Denisec