Klacht: Slechte service

op 29 april 2017 over British Airways in de categorie Vliegmaatschappij

Wij hebben via WTC een reis naar West-Amerika geboekt.
We vlogen heen via Londen naar San Francisco en terug ook weer met tussenstop in Londen.
We vlogen met ons zoontje van 18 maanden en hadden voor hem geen extra stoel gereserveerd omdat we een babybedje in het vliegveld zouden krijgen.
Eenmaal aangekomen op Schiphol keek men ons raar aan en vroegen ze wie het kindje was. Wij legden uit dat het ons zoontje is. Blijkbaar was dat niet doorgekomen in de boeking en kon het kindje niet mee..
Na veel gedoe (weer uit de rij en na een uur weer achterin de rij beginnen terwijl we juist ruim 4 uur van tevoren op Schiphol waren om op tijd in te checken etc.) en van het kastje naar de muur gewezen (Britisch Airways zei dat we bij American Airways moesten zijn en vica versa, WTC kon ook niks voor ons betekenen) is het gelukt om ons zoontje alsnog mee te krijgen.
Een week of 2 voor de reis heb ik per mail een bevestiging ontvangen van onze stoelen, met babybedje. Echter, een uur voordat we incheckten waren de stoelen ineens gewijzigd en kon daar niks meer aan gedaan worden. We moesten van de incheckbalie maar zo vroeg mogelijk bij de gate gaan staan om te kijken of ze daar nog eea konden verschuiven. Gelukkig is dat gelukt en hadden we een babybedje.
We zouden een babymaaltijd krijgen aan boord. Toen ik daar om vroeg, was het enige wat ons zoontje kreeg een zakje knijpfruit voor kinderen ouder dan 6 maanden. Uiteraard kon hij met ons mee-eten maar tijdens de boeking stond er dat hij een maaltijd zou krijgen. Niet dus.

De terugreis liep nog stroever.
De vlucht voor ons van San Francisco naar Londen was geannuleerd dus er moesten zoveel mogelijk mensen van die vlucht met onze vlucht mee. Ik snap dit en heb daar op zich begrip voor. Echter, waren onze stoelen hierdoor gewijzigd en moesten we weer in gevecht om een babybedje te krijgen. Eindelijk in het vliegtuig aangekomen, bleek mijn stoel niet in orde. Het kussen van de zitting miste waardoor je de harde stalen zitting voelde. Ik ben zwanger en mijn partner zou de kleine op schoot houden dus dan zit dit niet goed. Al helemaal niet voor ruim 10 uur lange vlucht en überhaupt hoort dit niet! De stoelen moeten comfortabel zitten, we hebben er immers (veel) geld voor betaald. Toen ik dit meldde bij de cabincrew zeiden ze gelijk dat ze er niks aan konden doen omdat verder alle stoelen bezet waren. Ik klapte dicht dus ben maar op de stoel gaan zitten. Een mede-reiziger wijste mij echter op het feit dat dit hun probleem is en daarom heb ik nogmaals melding gemaakt bij de cabincrew. Dit keer pakte de steward er een kussen bij en propte die in stoel, ging zitten en zei dat het nu wel goed zit. Ik had dus geen keus en moest het maar doen met die stoel. Gedurende de vlucht hebben mijn partner en ik steeds gewisseld van stoel om het nog enigszins comfortabel vol te kunnen houden. Ook op deze vlucht was geen babymaaltijd aanwezig, weer een zakje knijpfruit. Gelukkig hadden we ons hierop voorbereid dit keer..
Eenmaal aangekomen in Londen zijn we gelijk naar de incheckbalie gegaan voor onze overstap naar Amsterdam. Daar vertelde de meneer die ons hielp dat we te laat waren voor onze vlucht en naar de servicebalie van British Airways moesten. We stonden met onze mond vol tanden. Te laat? Hoe kan dit?!
Bij de balie van British Airways heeft een meneer uitgezocht hoe dit kon gebeuren. Blijkbaar was de vlucht uit San Francisco 15 minuten later vertrokken dan gepland en daardoor hadden we slechts 45 opv 60 minuten overstaptijd. 60 minuten mag wel, 45 minuten mag niet. Sta je dan, met een klein kindje, kapot van de vervelende stoel van de vorige vlucht.. niet wetende wanneer we nu wel zouden vliegen! De buggy voor ons kindje hadden ze vanuit San Francisco direct laten doorgaan naar Amsterdam dus ons zoontje moesten we de hele tijd optillen want die was moe.
Gelukkig zag de medewerker bij Britisch Airways ook wel dat we er helemaal doorheen zaten en kon ons op een vlucht 1,5 later plaatsen.
Eenmaal aangekomen in Amsterdam was onze buggy verdwenen. Omdat we er al zo een lange reis op hadden zitten en de rij bij de Aviapartner (verloren/kapotte bagage afhandelaar van oa British Airways) erg langs was, besloten we na 1,5 maar naar huis te gaan zonder buggy.
De volgende dag heb ik naar Aviapartner gebeld en het tag-nummer van de buggy doorgegeven. Wat bleek: de buggy was met een andere vlucht meegekomen naar Amsterdam, daarom konden wij hem niet vinden. We mochten de buggy komen ophalen dus dat hebben maar gelijk gedaan.
Al met al zeer vermoeiende reis met zo een beetje alles wat fout kon gaan en alles lag buiten onze macht.

Omdat we 2x geen babymaaltijd kregen, hij niet eens bekend was als passagier en we zoveel moeite moesten doen voor een babybedje, begrijpen wij niet waarom we voor ons zoontje hebben moeten betalen.
We zouden blij zijn als we het betaalde bedrag terug krijgen.

Voor wat betreft de stoel en alle andere ongemakken: de helft van de prijs van een ticket zou voldoen.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over British Airways

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over British Airways nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door tallygaon