Klacht: Slechte kwaliteit nieuwe boxspring en slechte afhandeling door Casba Zoeterwoude en Caresse

op 09 oktober 2017 over Casba.nl in de categorie Internetshops - Interieur

Op 6 september is bij mijn moeder een nieuwe boxspring geleverd (ordernr. 325376), de Caresse 4600 electrisch, een ruim 1 persoonsbed voor maar liefst 1500 euro. Dit bed had zij besteld bij de Casba. Bij het monteren van het bed was meteen duidelijk dat het bed niet goed gestoffeerd was, ook was de verkeerde topper geleved; een andere dan besteld en deze zag er gebruikt uit, het tijk zat helemaal los. Ook is het bed ingezakt. Het lijkt wel een gebruikte boxspring. Het kan ook zijn dat zij een zachter matras dan besteld geleverd heeft gekregen. Zij heeft dit toen direct aangegeven bij de monteur, maar deze kon er op dat moment niets mee. Wij zijn toen de volgende dag, 7 september, direct naar de Casba in Zoeterwoude Rijndijk gegaan, om dit te melden en hebben de foto’s laten zien aan Mariska. Zij schrok er ook van hoe slecht het bed gestoffeerd was en zij vertelde dat zij dit goed zouden oplossen en dat wij een mail moesten sturen naar de klantenservice. Mijn moeder maakte zich druk, omdat ze nu niet op haar nieuwe bed kon slapen. Volgens Mariska hoefde zij zich geen zorgen te maken en kon ze er gewoon op slapen. Het bed zou toch retour worden genomen en worden vernietigd. Mijn moeder durfde er toch niet op te slapen en is met haar parkinson op een logeerbed gaan liggen. Omdat het nu bijna 5 weken geleden is en het probleem nog niet is opgelost heb ik haar maar gezegd dat zij toch echt op de nieuwe boxspring moet gaan liggen.
Om verder te gaan, op 7 september heb ik direct een klacht per mail gestuurd. Het bestand was te groot, dus de mail is op 12 september pas bij de klantenservice terecht gekomen. Op 13 september ontving mijn moeder een bevestiging hiervan, waarin stond dat zij haar zo spoedig mogelijk zouden informeren over de verwerking van de mail. Op 26 september kwam er pas een volgend bericht, waarin staat dat de Casba de klacht aan de fabrikant kenbaar heeft gemaakt en dat deze contact op zal nemen om ter plaatse de klacht ter beoordelen of verhelpen. Tevens wordt in de mail vermeld dat als de klacht ongegrond is er 127 euro aan de chauffeur moet worden afgerekend!!! Dit bij een nieuw geleverd bed van slechte kwaliteit. Mijn moeder was toen gelijk in paniek. Ik neem de Casba erg kwalijk dat zij de klacht niet direct zelf oplossen en dat zij het probleem overlaten aan de klant en leverancier. Je koopt een bed bij de Casba en zij moeten de klacht dan op zich nemen en netjes afhandelen en zich op zo’n moment niet terugtrekken en de klant aan zijn lot over laten en maar zeggen dat het een probleem van de leverancier is en dat deze het op moet lossen. Ook vind ik het erg klantonvriendelijk dat er in de mail staat dat er mogelijk 127 euro betaald moet worden.
Ik heb 29 september persoonljk contact met de klantenservice van de casba opgenomen. Ik heb de heer D. Schaap gesproken en het probleem voorgelegd. Mijn moeder was die dag jarig en ik zou het fijn gevonden hebben als er op die dag een positief antwoord kwam. Hij ging z’n best doen om haar op die dag nog goed nieuws te brengen. Maar beloofde dat de Casba in ieder geval binnen 2 dagen nog contact met haar op zou nemen. Nou U kan het al raden, wij hebben nog helemaal niets vernomen! Wij willen graag dat het bed omgeruild wordt!
Ook rest mij nog te melden dat bij de aanschaf van het bed helemaal geen bestelbon werd opgemaakt. Er werd het e.e.a. genoteerd en mijn moeder kreeg alleen het bonnetje van de aanbetaling mee en een bevestiging per mail. Verder kreeg zij ook niets bij aflevering van het bed,behalve een bevestiging. Normaal gesproken krijg je bij andere firma’s de garantievoorwaarden en de onderhoudsvoorschriften (netjes in een mapje), maar dit zat er ook niet bij! Het komt bij ons over alsof er gewoon een showroomboxspring geleverd is.

Gr. Kirsten

Als de boxspring wordt omgeruild en er in ieder geval direct contact met mijn moeder wordt opgenomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Kirsten de bont