Klacht: Slechte hygiëne personeel

op 25 september 2017 over La Place in de categorie Cafés en Restaurants

Onlangs bezocht ik La Place Almere gevestigd in het pand van Hudson Bay. Toen La Place nog viel onder V&D heb ik nooit of te nimmer een klacht gehad o.i.d.met betrekking tot het eten of hygiëne of personeel. Tenminste, niet zo dat ik me nu genoodzaakt voel op deze manier een klacht te moeten neerleggen.
Hygiëne is de kern , voornamelijk wanneer men met voedsel werkt.
Ik ga er vanuit dat waar ik ook mijn maaltijd nuttig het personeel met een hygiëneprotocol werkt.
Het begint met het dragen van handschoenen en te weten hoe en wanneer ze te gebruiken.
Wanneer ik merk dat mijn hamburger met de blote hand wordt aangeraakt wordt ik al tureluur van het idee of die persoon wel degelijk zijn of haar handen heeft gewassen.
Het is niet mijn taak om die persoon te vragen of zij handschoenen wil aantrekken!
Wanneer men vervolgens de mayonaise op het broodje probeert te krijgen d.m.v. het handmatig met de blote vinger van de lepel te verwijderen En zodoende in de richting van mijn broodje te duwen.
Nogmaals : beide handelingen zonder handschoen!
Vervolgens raakt de medewerker overstuur van de werkdruk omdat het nu eenmaal koop avond is en zij noch haar collega voorbereid zijn op het feit dat wel meer dan 12 mensen, waaronder mezelf een portie frites bestellen en ze na lange tijd uiteindelijk krijgen met de ongewenste kleur. Precies, aangebrand.
Hierdoor laat ze mijn hamburger waar ik al meer dan 15 minuten op wacht (omdat de persoon na mij plots de persoon voor mij werd) vallen in het ijs waar de rauwe hamburgers worden bewaard.
Vervolgens denkt ze dit op te lossen door meteen een hamburger van de grillplaat op mijn broodje te plaatsen. Ik wil benadrukken dat ik deze hamburger niet heb geaccepteerd om de simpele reden dat hij er amper enkele minuten op lag en pas gegaard was aan 1 kant en dus net omgedraaid. Ik begrijp dat ik hierdoor langer moet wachten en daar kan ik mee leven.
Maar het feit dat de medewerker een onprofessionele keuze maakt door mij een halfrauwe hamburger te willen geven als oplossing doet mij twijfelen over de gehele inhoud van de opleiding van de medewerkers van La Place.
Zero professionaliteit en een zwaar tekort aan hygiëne.

Ik wil weer met plezier kunnen genieten van een maaltijd bij La Place. Dat gevoel wat het concept van La Place zo uniek maakt weer terug krijgen.
Ik hoop dat er gehoor wordt gegeven aan mijn klacht. Fouten maken is menselijk maar slechte hygiëne is een kwalijke zaak!
Het begint bij de opleiding van het personeel!

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over La Place

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door La Place in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door kayleigh85