Klacht: slechte communicatie

op 05 mei 2017 over Alitalia in de categorie Vliegmaatschappij

Wij hebben op 4 november 2016 vluchten geboekt van Amsterdam naar Catania en terug, met een overstap in Rome.
De reisdata waren: heen 19 april 2017 en terug 4 mei 2017..Zorgvuldig gekeken wat voor ons de beste tijden waren om te vliegen en deze vluchten geboekt en ook bevestigd gekregen van Al Italia.
De terugreis op 4 mei zou als volgt zijn: Catania-Rome (AZ1730) vertrek 13.15 uur en Rome-Amsterdam (AZ132) vertrek 15.25 uur.
In Catania merken we al dat op de boarding pas voor Rome een heel andere tijd van vertrek vermeld staat, maar de Al Italia mevrouw legde uit dat dit niets betekende, was zo maar ingevuld.
Wat schetst onze verbazing als wij in Rome arriveren en het blijkt dat onze vlucht met vluchtnummer AZ132 niet om 15.25 uur vertrekt, maar om 21.00 uur!! De communicatie over deze wijziging met de Transfer balie was ronduit slecht. Geen fatsoenlijke verklaring. We werden met een kluitje in het riet gestuurd. Waarom kon Al Italia ons niet berichten (we worden zo vaak met allerlei aanbiedingen benaderd, dus ons e-mail adres is bekend) Ze hadden tijd genoeg tussen onze boeking en de werkelijke vluchtdatum om ons te informeren over de gewijzigde vertrektijd.
Ons beeld over Al Italia was toch al niet best na de heenreis. Vertraging in Amsterdam, in Rome rennen om de vlucht naar Catania te halen (50 minuten tijd werd 20 minuten). Toen anderhalf uur in het vliegtuig zitten wachten, omdat volgens de piloot er niet opgestegen mocht worden, want Catania gaf geen toestemming voor landing i.v.m. defecte radar). Tot overmaat van ramp bleken ionze koffers ook nog zoek toen we eindelijk in Catania waren gearriveerd.
U begrijpt, wij maken echt geen reclame voor vliegen met Al Italia

Wanneer Al Italia ons de kosten vergoed die we hebben moeten maken door op het vliegveld te moeten eten en drinken. Ook excuses zouden op zijn plaats zijn

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Alitalia

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Alitalia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door familie Bruinink