Klacht: Slechte banken

op 25 oktober 2017 over Profijtmeubel in de categorie Meubelwinkels

Ik heb een bank gekocht bij Profijtmeubel in GRONINGEN
Ik vroeg aan de verkoper of die ook pluist want deed mijn vorige bank namelijk. Dus ik dacht een nieuwe bank,waar ik wel veel plezier van zal hebben.Eenmaal thuis gebracht kwam ik erachter dat er een poot miste..
3 dagen op de grond moeten zitten,geen \”sorry\” mevrouw kwam er vanaf!!
Eindstand heb ik de bank 3 maanden begint de stof los te laten en ziet de bank eruit alsof ik het al 4 jaar heb. Er kwam iemand van de service langs en die snapte precies wat ik bedoelde. Eindstand krijg ik een mail dat ze me er niet verder mee kunnen helpen,en dat het na een tijdje minder word. IEDEREEN weet dat dit niet minder gaat worden! Want als ik de balletjes er niet af trek stuk voor stuk en er zitten er wel miljoenen op gaan ze niet van de bank af.HET WORD JUIST ERGER. En de pillingremover helpt ook voor geen meter!! Slechte zaak profijt mensen lopen oplichten met verkopers praatje. Ik ben nog niet klaar met Profijt slechte meubelen

Als mijn bank pluis vrij is! Of is 50% van mijn aankoops bedrag terug!!

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Profijtmeubel over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Profijtmeubel in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Profijtmeubel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Profijtmeubel

Heeft op 27 oktober 2017 om 11:35 geantwoord

Geachte mevrouw Balenciaga,

Wij hebben uw bovenstaande servicemelding al eerder ontvangen en op grond van onze
beoordeling u onderstaande toelichting gestuurd.

De bekleding (stof) vertoont pluisjes en dat is een normaal verschijnsel wat ook wel pilling wordt genoemd. Pilling is het ontstaan van losse vezeltjes op de stof, die door draaiende bewegingen op de stof gaan vervilten of klitten. Het zijn eigenlijk overbodige uitstekende vezeltjes die gaan 'pillen'. De mate van pilling is afhankelijk van de binding,de vezellengte, de vezelsoort en de intensiteit van gebruik. Stoffen met wol
kunnen eerder gaan pillen dan andere stoffen. Deze zogenaamde pilling kan ook komen door wrijving van een kledingstuk en/of fleeceplaid. Te intensief stofzuigen en borstelen vergroot ook aanzienlijk de kans op pilling. Daarom adviseren wij uw zitmeubel te stofzuigen met een lage zuigkracht in combinatie met het borstel hulpstuk. Overigens wordt pilling in de loop van de tijd minder.

Met een pluizenkam of een textieltondeuse, kunt u het eventueel verhelpen. Een textieltondeuse heeft u van ons gratis gekregen.

Wij hopen met bovenstaande toelichting (meer) duidelijkheid te hebben gegeven over het pluizen dat gezien wordt als een normale eigenschap van de bekleding.

Uw melding sluiten wij hiermee af.

Met vriendelijke groeten,

PROFIJTMEUBEL GRONINGEN B.V.

H.J. Kruit

Heeft op 27 oktober 2017 om 20:07 geantwoord

De textieltondeuse helpt voor geen meter! Het neemt geen pilling balletjes op! Enigste wat er gebeurt is dat de stof dunner word maar de stofballetjes op de bank worden alleen maar erger!! De stof van de bank laat ook nog eens los! Kreukels in de bank het stof is gewoon allemaal goedkoop!!! Jullie zouden meer begrip moeten tonen voor jullie klanten om ze te behouden!! Inpv verkoperspraatjes dat de bank geen stof los laat en eindstand zit je met een bank vol stofballetjes

Alle klachten die gemeld zijn door Sillah Balenciaga