Klacht: Slecht werkend navigatiesysteem

op 14 september 2017 over Ford in de categorie Automerken

Nieuwe Ford Kuga in juli 2016 gekocht voor 35.000. Kort na aflevering schriftelijk klacht ingediend bij dealer en Ford Nederland over a) verouderd navigatiesysteem waardoor ongewenste situaties ontstaan en over b) ontbreken van instelling aanhangwagen terwijl instructieboekje dat wel vermeld. Dealer en Ford Nederland antwoordden geduld te hebben tot voorjaar 2017 voor de nieuwe update. Alsdan zou er met mij contact worden opgenomen. Dat is niet gebeurd. In september na herhaalde vraagstelling van dealer Van Bunningen Leiderdorp bericht gekregen dat de update voor 179 euro te verkrijgen is. Geen garantie of coulanceregeling. Ford Nederland heeft bij navraag dit bevestigd. Ik wil bij aankoop van een nieuwe auto dat het ingebouwde navigatiesysteem naar behoren werkt. Dat geleverd wordt waarvoor is betaald.

Het Juridisch Loket zegt: Als u iets koopt mag u ervan uitgaan dat het goed werkt. Werkt het product binnen 6 maanden niet goed (meer)? Dan wordt dit een 'ondeugdelijk product' genoemd. Met een 'ondeugdelijk product' kunt u terug naar de verkoper. Dit is een wettelijke garantie. Ford Nederland moet zich houden aan de wet en een nieuwe update navigatie zonder kosten aan mij verstrekken.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ford

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ford nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Herman Zantinge