Klacht: Slecht matras

op 29 augustus 2018 over Haco wonen en slapen in de categorie Internetshops - Interieur

Eind januari 2018 hebben wij een eenpersoonsmatras die besteld was bij Haco opgehaald. Al vrij snel kwam er kuilvorming in het matras. Na dit gemeldt te hebben bij het bedrijf kwamen men met de volgende oplossing: er moeste een plank tussen het spiraal en het matras geplaatst moet worden, want het matras blijkt niet geschikt te zijn voor plaatsing op een spiraal. Dit vonden wij raar om te horen, want bij het eerste bezoek aan Haco. Waar we ons gingen orienteren voor het aanschaffen van een matras hebben wij expliciet aangegeven dat het matras op een auping matras geplaatst zou worden. De verkopen gaf toen aan dat dit matras gewoon op een spiraal geplaatst kon worden. Daarom besloten wij begin januari het matras aan te schaffen voor een bedrag van EUR 359,00.
Nadat wij aan hebben gegeven dat wij geen plank willen plaatsen bood men de volgende oplossing: het aanschaffen van een lattenbodem a EUR 150,00. Wij hebben aangegeven dat wij niet nog meer geld willen betalen, omdat Haco volgens hen ons verkeerd hebben voorgelicht. Haco op hun beurt geeft aan dat zij wel degelijk hebben doorgegeven dat zij tijdens het eerste verkoopgesprek hebben aangegeven dat de hardheid van het matras minder zou worden als het op een spiraal gelegd wordt. Als dit het geval geweest zou zijn dan hadden wij zeker het matras niet aangeschaft,
Haco geeft aan dat het geen zin heeft in een welles nietes spelletje en wil wel een beter matras aan ons leveren, maar dan moeten wij nog ruim EUR 300,00 bijbetalen. Dit is ons inziens geen goed aanbod, Als wij een matras van die prijsklasse hadden willen aanschaffen dan hadden wij dit namelijk gelijk gedaan.

Als Haco zonder bijbetaling ervoor zorgt dat het matras hard genoeg is, zodat er geen kuilvorming meer is bij gebruik op een auping spiraal.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Haco wonen en slapen

Reactie van de melder van de klacht Nial

3 maanden geleden - Haco heeft niet gereageerd op mijn klacht die in onlangs heb ingediend via deze site. Dit zegt wat mij betreft al voldoende over dit bedrijf. Ik raad iederaan om geen matras bij hen te kopen, want je koopt een kat in de zak.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Haco wonen en slapen nog niet in behandeling is genomen.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Haco wonen en slapen in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Haco wonen en slapen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Haco wonen en slapen

Heeft op 04 september 2018 om 11:58 geantwoord

Na de melding van kuilvorming in het matras zijn we langs geweest en hebben we geconstateerd dat het geen sprake is van kuilvorming. We hebben diverse oplossingen geboden waaronder een steviger bodem, een stevige kern matras. U was daar niet bereid toe om dit aan te nemen.
Naar onze mening hebben we diverse passende voorstellen gedaan.
Op uw eigen verzoek gaf u aan met bij betaling een ander betere matras te willen aanschaffen.
Waar u uiteindelijk ook niet toe bereid was.
Wij vinden het erg vervelend dat u zich niet kan vinden in de geboden oplossingen.
En daardoor we helaas niets meer voor u kunnen betekenen wat wij zeer betreuren.

Haco Naaldwijk

Heeft op 05 september 2018 om 13:35 geantwoord

Haco heeft nooit een aanbod gedaan voor het vervangen van de kern van het matras. Dit had wat ons betreft een prima oplossing geweest. Mits dit geen extra hoge kosten tot zich mee ging brengen.
Wat betreft de zogenaamde bereidheid voor het aanschaffen van een beter matras. Daar stonden wij inderdaad voor open, maar niet voor een extra bedrag van ruim EUR 350,00. Wat ons inziens begrijpelijk is.

Alle klachten die gemeld zijn door Nial