Klacht: Sinds 3 jaar een nieuwe remeha Calenta ketel en al 3 jaar storingen.

op 15 juni 2016 over Remeha in de categorie CV Ketels

Januari 2013 Remeha Calenta CW5 40C geplaatst direct al storingen en geen warmwater. Door installateur de driewegklep vervangen en na 2 weken weer geen warm water. veel ellende met de door Remeha aangeraden installatie bedrijf O. Reijerse, laat mensen weekenden in de koude zitten en wilde niet meer komen. Steeds maar weer de ketel moeten resetten. 26 januari 2013 noodgedwongen een andere installateur laten komen die voor 106 euro bezit is geweest. In de zomer is er regelmatig geen warm water geweest en moesten we steeds op de resetknop drukken. 9 september de isense thermostaat defect en moest vervangen worden. 23 augustus 2014 weeg geen warm water en weer de driewegklep defect. Ergens is er door zeer veel bellen en zeuren een monteur van Remeha zelf geweest en heeft de driewegklep wederom vervangen. Door de installateur Reijerse waren zelfs borgringen weggelaten. Dat was dan nr 3! Onderhoud 26-1-2016 alle ringen en dergelijke vervangen. 18-5- 2016 geen warmwater, storing e 36 gasblok zou rare dingen doen en moest worden vervangen (hop weer 130,00). 30-5-2016 Wederom geen warm water storing E-36 nu was plots de gasdruk te laag en moet de gasregelklep op de gasmeter vervangen worden. Toen maar Stedin laten komen om dit te regelen. Toen… op 13-6-2016 wederom storing E-36 en moest de ontstekingstrafo met pin vervangen worden (hupsakee weer 60 euro) . Vandaag 15 juni wederom geen warm water dus storing E-36. Zouden ze dan nu een nieuwe ketel komen ophangen want die heb ik onderhand al betaald. Vandaag 15 juni is de monteur nog niet de deur uit of de storing is weer terug en nu wordt voor 75 euro de kleine print vervangen en als dat het niet is moet er een nieuwe ontstekingsprint in ter waarde van 350 euro. Dus vandaag 15 juni net als afgelopen weekend, weer zonder warmwater! Ik heb nergens garantie op alleen als de kast waar hij in zit kapot gaat komen ze die gratis vervangen. Je denkt een goede ketel te kopen met garantie en ze zeggen 10 jaar garantie maar verzwijgen dat het alleen op de kast is. Dit is echt geen gerenommeerd merk en mensen KOOP DIT MERK NOOIT!

Geen enkele oplossing behalve mijn portemonnee, die is helemaal leeg. Het de nieuwe ketel dus nu bijna twee keer betaald! Mensen ga voor een ANDER merk.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Remeha over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Remeha in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht mahe69

11 maanden geleden - Vandaag 16 juni een hoopvol telefonisch bericht van Remeha dat de klacht erg serieus genomen wordt en met de klacht aan de gang te gaan. Ik moet wel eerst alle reparatie rapporten opsturen naar customercare@remeha.nl. Dat wordt dus een boel inscannen knippen en plakken dan een dossier maken en uiteindelijk in een map doen om het te emailen. Verder moet ik met eenhuishouden met 3 vrouwen in hun periode, geen warmwater, eerst afwachten OF Remeha er wel wat mee gaat doen en WAT ze kunnen (daar gaat je hoop) doen! Vanavond noodgedwongen maar met de meiden naar het zwembad om te kunnen douchen. Inmiddels heb ik zelf een voorstel gedaan en ben benieuwd.

Reactie van de melder van de klacht mahe69

11 maanden geleden - Donderdagavond 16 juni, vandaag heb ik een telefoontje gekregen van Remeha met de mededeling dat dit niet kan en zeker niet de bedoeling is daarom komt er vrijdag tussen 10:00- en 14:00 uur een monteur van Remeha zelf met een nieuwe ketel om deze om te wisselen. Dus, na 3 jaar ellende wordt de gewraakte ketel met al zijn storingen verwisseld voor een nieuwe! Ik wacht het met alle vertrouwen nog even af maar als dit werkelijk gedaan is zal ik zeker om een warme douche, wat zeg ik, een gouden douche vragen bij Radar. Beloofd Remeha!

Reactie van de melder van de klacht mahe69

11 maanden geleden - Vandaag kom ik er achter dat er geen nieuwe ketel komt maar de onderdelen worden vervangen. Echter deze zijn al vervangen dus wat komt de monteur doen? Eerst beloofd Lissette, van Remeha de ketel om te ruilen echter blijkt het een leugen te zijn! Ze zou me vandaag nog bellen maar de afspraken on de ketel te vervangen waren al gemaakt Het is vrijdag en we zullen het weekend wel weer zonder warmwater zitten. Ik vertrouw Remeha niet meer en ga de rechtsbijstand inschakelen alsmede Radar,kassa en de consumentenbond

Reactie van de melder van de klacht mahe69

11 maanden geleden - Ik wil in alle eerlijkheid even rechtzetten dat niet Lissette mij een nieuwe ketel beloofd maar dat was een andere dame. Dat gesprek is opgenomen door zowel Remeha als mij.

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Remeha een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Remeha

Heeft op 17 juni 2016 om 13:28 geantwoord

Reactie van de melder van de klacht mahe69

11 maanden geleden - De monteur is geweest en heeft de print vervangen. We wachten het nu gaat. Het pakket met overzichten zullen per email naar remeha gezonden worden.

Alle klachten die gemeld zijn door mahe69