Klacht: Ongewild maandabonnement omgezet naar jaar abonnement.

op 16 augustus 2019 over Simyo in de categorie Mobiele Telefonie

Omdat ik buiten Nederland woon heb ik al jaren een prepaid account voor korte trips naar Nederland.
Omdat ik onlangs twee maand naar nederland kwam heb ik mijn prepaid omgezet naar een post paid maandabonement die maandelijks kan worden aangepast of opgeheven. Voor de tweede maand heb ik mijn bundel aangepast maar niet opgemerkt dat het om een jaarcontract ging (als default option). Omdat ik nu weer na het buitenland ga wilde ik mijn postpaidweer omzetten naar een prepaid en kwam er toen achter dat ik een jaar contract had. Uiteraard was dit (aantoonbaar) nooit de bedoeling. Toch is Simyo niet bereid tot einige compromie en ik de volle kosten betallen voor een jaar therwijl ik geen gebruik maak in het buitenland (veel te hoge kosten).

Het liefst wil ik van het jaarcontract af of of een redelijke oplossing voor deze aan toonbare vergissing van mijn kant.

2 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simyo over deze klacht.

2 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Simyo in behandeling genomen

Bericht van Simyo

2 dagen geleden - Goedemiddag,Ik kan me voorstellen dat je graag zou willen dat het abonnement zou worden omgezet naar een maandelijks opzegbaar abonnement.Ik heb alle gegevens er even bij gepakt en je hebt inderdaad op 17 juni gekozen voor een maandelijks opzegbaar abonnement. Vervolgens heb je deze op 20 juni gewijzigd in een jaarcontract zodat je bundels per maand goedkoper zouden worden. Je hebt toen direct 3 mails van ons gehad met daarin de wijziging van je nieuwe belbundel, de wijziging van je nieuwe internetbundel en je nieuwe contract met daarin duidelijk aangegeven dat dit gaat om een jaarcontract.Vervolgens had je nog 14 dagen de kans om deze verlenging van een jaar te annuleren. Dit is nu inderdaad niet meer mogelijk.Groetjes,Simyo Webcare

Reactie van de melder van de klacht HBoer

2 dagen geleden - Zoals ik aangaf ben ik maar twee maanden in nederland en dus nooit geintereseert in een jaarcontract. Tijdens het veranderen van mijn maandabonnement voor de tweede maand is er wat fout gegaan. Waarschijnlijk heb ik niet opgemerkt dat dat het nu plotseling om een jaarcontract ging ipv een jaar contract. Misschien mijn fout of misschien had Simyo dit duidelijker moeten aangeven. Inderdaad heb ik een e-mail bevestiging gekregen maar ik ging ervan uit dat dit voor de tweede maand van toepassing was. In de 2 e-mails bevestingen word niets vermeld van jaarkontract. Vanmorgen kom ik er achter dat inderdaad in 1 van de twee e-mail attachments een jaarkontract staat vermeld.Hoe dan ook er is sprake van een vergissing en ik wil eventuel schade (lager maandbedrag) enof admin kosten uiteraard vergoeden. NB: indien nodig stuur ik u een kopie van mijn ticket om aan te tonen dat ik slechst 2 maand in Nederland verblijk. Ik woon in Thailand en kan dit abonnement daar niet gebruiken door de hoge kosten.Onder de omstaandigheden vraag ik om een coulante en klantvriendelijke oplossing.

Alle klachten die gemeld zijn door HBoer