Klacht: Siemens vaatwasser aana 3,5 jaar defect

op 02 mei 2016 over Siemens in de categorie Electronica Merken

Wij hebben een Siemens vaatwasser die het na amper 3,5 jaar gebruik heeft begeven. De warmte functie is plots defect en het vaatwerk wordt daardoor niet meer goed gewassen en blijft nu na elk programma nat.. Uiteraard hebben wij hierover contact gehad met Siemens en gevraagd om een coulance reparatie gezien de jonge leeftijd van de vaatwasser. Kostenplaatje uiteindelijk door de monteur vastgesteld inclcoulance bedraagt rond €200. Voor een 3,5 jaar oud apparaat van een fabrikant die degelijkheid beweerd teverkopen vind ik dit als consument nogal aan de hoge kant.
De kosten vertegenwoordigen 35% tov de aanschafprijs. Volgens de nogal (klant)onvriendelijke monteur hadden wij “pure pech” en moeten wij gewoon de kosten betalen omdat “regels nu eenmaal regels zijn”. Wij hebben de reparatiekosten uiteraard niet geaccepteerd
uit protest omdat het toch niet zo kan zijn dat je als consument om de drie jaar reparatiekosten hebt of een nieuw product zou moeten aanschaffen. Siemens claimt voor kwaliteit en degelijkheid te staan, maar dit staat daar lijnrecht tegenover. Ben erg verbolgen hierover.

Gezien de nogal jonge leeftijd van de vaatwasser ben ik van mening dat Siemens een volledige coulance reparatie moet uitvoeren. Het kan toch niet zo zijn dat de technische levensduur van zo'n product slecht tussen de 3 en 4 jaar is en de consument binnen deze periode steeds maar kosten moet maken voor aanschaf of reparatie. De arrogante en klantonvriendelijke houding van de monteur als visitekaartje van Siemens maakte het er niet veel beter op. "Regels zijn regels" en "je hebt pure pech" getuigen niet van respect voor de klant en tonen aan dat geld verdienen hoger in het vaandel staan dan klanttevredenheid.
Volgens de monteur moet de gehele motor van het apparaat worden vervangen. Dat kan toch niet waar zijn voor een apparaat dat nauwelijks 3,5 jr in gebruik is. Een zeer ontevreden klant dus. In het ergste geval moet ik dus rekening houden met kosten voor de aanschaf van een nieuwe vaatwasser

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Siemens

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Siemens nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Frekod