Klacht: SHV en declareren

op 05 juli 2017 over FBTO in de categorie Verzekering

Momenteel zit ik in de schuldhulpverlening, ondanks ik altijd netjes mijn inkomsten en uitgaven bijhield, ontkwam ik hier niet aan vanwege een slechte partnerkeuze.

Nu ben ik op 20 en 26 juni naar de tandarts geweest. Ik heb ruim €200,- betaald aan de twee behandelingen, ik ben verzekerd tot €500,-
Ik betaal mijn zorgpremie netjes iedere maand op tijd, ook ben ik uitstekend verzekerd voor zorg waaronder de tandarts.

De nota’s werden geaccepteerd en ik zou binnen 7 dagen uitbetaald krijgen.
Na al meerdere keren aan de telefoon te hebben gehangen met de vraag waar mijn geld bleef, kreeg ik vandaag eindelijk duidelijkheid.

‘Wij betalen niet uit omdat u in de SHV zit, dus wij reserveren het geld voor het geval dat u uit het traject stapt’.

Mensen die in de SHV zitten leven met weinig geld van week tot week. Dit omdat het budgetbeheer iedere cent die er binnenkomt beheerd en een bedrag reserveerd voor de schuldeisers.

Nu het FBTO ook voor schuldhulpverlener opdraait kan ik deze maand niets meer eten.
Ik heb bijna 2 weken moeten wachten op geld waar ik recht op had. Om dan te horen dat ik het pas over een maand of 4 terugkrijg want ze hebben geen vertrouwen in mij of de SHV.

Als ik dit van te voren had geweten liep ik liever nog even rond met pijn in mijn gebit.
Dit is natúúrlijk geen stijl, ieder mens heeft recht op zorg. Ik betaal ruim €1500,- per jaar maar ik heb geen rechten omdat ik een kleine schuld bij mijn zorginstelling heb?
Wat overigens al word opgelost dmv mijn SHV-traject.

Geef me mijn geld!
Ik heb er recht op.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar FBTO over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door FBTO in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat FBTO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

FBTO

Heeft op 06 juli 2017 om 12:06 geantwoord

Beste Nance1991,

Ik begrijp je punt heel goed. Ik heb contact gehad met de afdeling Financieel. Het beleid is inderdaad zo dat uit te betalen bedragen worden verrekend met je openstaande premies en eigen risico.

Ik kan hierin niets voor jou betekenen. Je klacht ga ik daarom ook doorzetten naar de afdeling Financieel. Mijn collega's van de afdeling klachten daar gaan jouw klacht oppakken. Binnen 10 dagen na ontvangst door deze collega's kun je hierop een inhoudelijk antwoord verwachten.

FBTO Webcare

Heeft op 12 juli 2017 om 09:25 geantwoord

Na AANDRINGEN van mijn consulent krijg ik mijn geld terug.
Hadden wij geen afspraken gemaakt met de SHV dan had ik de inhoudingen terecht gevonden.
Ik betaal nu namelijk al iedere maand een bedrag waaronder ook aan jullie.
Als verzekeringen leverancier raad ik jullie aan wat minder harteloos te zijn voor de klanten.

Alle klachten die gemeld zijn door Brenda de Boer