Klacht: Settop box Entone

op 05 januari 2014 over Caiway in de categorie Alles-in-1

Geachte heer mevrouw,

Meedere malen heb ik per telefoon met u contact gehad aangaande de klachten, die meerdere klanten van u hebben, met de Entone set-top box.

Het apparaat blijft ook na updates ongelooflijk instabiel.
Wij hebben de volgende problemen:
– Ongeveer 3 keer per avond komt er een storing tijdens het zappen. De entone reageert niet meer, de enige wijze waarop de storing is te wijzigen is de programma gids te openen, in dat scherm van kanaal wijzigen en dan terug naar tv kijken. Op het moment dat je dan vervolgens van kanaal wisseld zal de entone ongeveer een kanaal of 10 opschuift, terwijl er maar 1 kanaal omhoog of omlaag wordt gezapt.

– Ineens een hele vreemd audioweergave. Heel zacht, terwijl de volume van de entone helemaal op vol volume staat.

– Apparaat wordt bloed heet
– het infrarood oog is wel erg slecht van de afstandbediening. Je moet er echt recht voor zitten wil het apparaat regeren. Dit komt door de afstandsbediening, want als ik mijn logitech harmony gebruik om de entone te bedienen kan ik aan de andere kant van de kamer nog zappen.

– Terug spoelen tijdens een televisie programma zonder dat deze is opgenomen verloop erg onstabiel. Het Entone apparaat lijkt er zo veel moeite mee te hebben en reageert slecht op commando’s.

Gezien de hoeveelheid aan abonnementsgeld dat wij betalen, vind ik de prestaties van het glasvezel pakket van Caiway ronduit slecht en geeft geen waar voor je geld.

Na meerdere malen telefonisch contact, geeft Caiway aan met het probleem bezig te zijn en dat meerdere klanten van Caiway deze problemen melden. Vervolgens wordt er gezegd de Entone set-top aan te laten staan, zodat Caiway hier altijd bij kan om problemen op te lossen. Echt dit apparaat wordt zo heet dat het onverantwoord is om het apparaat aan te laten staan, terwijl men niet thuis is.
Dit hebben wij echter toch gedaan, echter tot op heden nog steeds geen oplossing.

Ik vind het erg vervelend dat Caiway monopolie positie heeft als het gaat om glasvezel internet. Blijkbaar maakt Caiway hier misbruik van want er wordt niets uitgehaald om de klant tevreden te maken en de problemen op te lossen.

De volgende acties kunnen onze ontevredenheid enigszins doen kantelen:
- Een ontvanger van een ander fabricaat bijv. Humax waarmee glasvezel kan worden ontvangen, wellicht een CI+ kaart deze zijn sinds kort met glasvezel leverbaar.
- Een flinke korting om de geleden irritaties van Caiway goed te maken, wat ook een tegemoet komen is voor alle keren dat er geen televisie of internet mogelijk is.

Ik hoop dat Caiway, hier mee actie op onderneemt dan dat men doet aan de telefoon. Erg slechte service.

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Caiway over deze klacht.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Caiway in behandeling genomen

Bericht van Caiway

6 jaren geleden - We hebben klant per e-mail gevraagd voor meer informatie.We wachten de reactie af.Met vriendelijke groet,Harma Caiway Webcare Team

Bericht van Caiway

6 jaren geleden - Er is inmiddels een melding aangemaakt, de Entone wordt onderzocht.Met vriendelijke groet,Harma Caiway Webcare Team

Bericht van Caiway

6 jaren geleden - We hebben telefonisc contact opgenomen met de klant of de storing is verholpen. We kregen geen gehoor.We proberen op een andere dag nogmaals contact te krijgen.Met vriendelijke groet,Harma Caiway Webcare Team

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Caiway een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Caiway

Heeft op 13 februari 2014 om 16:29 geantwoord

De Entone van de klant is vervangen. Klant is nu tevreden. Om zijn internetverbinding na te gaan hebben we inmiddels contact via een andere route.

Derhalve sluiten wij deze melding.

Harma
Caiway Webcare Team