Klacht: Voorschot niet terug betaald

op 14 augustus 2019 over Seats and Sofas in de categorie Meubelwinkels

Op 2 juni heb ik een bank bij Seats Sofa’s besteld. Deze zou binnen 8 week geleverd worden. Zo niet: dan zou ik het kosteloos kunnen annuleren en zou ik mijn voorschot binnen 2 week teruggestort krijgen op mijn rekening , a.k.a. 10 werkdagen.

13 werkdagen verder heb ik nog geen voorschot teruggeboekt gekregen. Ik heb hierover gebeld met het filiaal in Groningen, 35 minuten lang maar niemand heeft opgenomen . Daarna met het hoofdkantoor die aangeven dat de annulering nog niet verwerkt is en dat er een 30% annuleringskosten op zit. Dit zou betekenen dat ik zelf nog 120 euro bij moet betalen en dat ik de voorschot niet teruggeboekt krijg. Doorgeschakeld met het filiaal van Groningen. Als notitie hebben zij vermeld staan dat de manager van Seats en Sofa’s mij op 10 augustus heeft gebeld en dat ik er over na zou denken of ik de bank wel of niet zou willen hebben. Ik heb op 10 augustus met niemand gebeld, ook heb ik geen gemiste oproep gehad, of een voicemail. Ik heb de bank op 29 juli geannuleerd omdat die niet op tijd binnen is gekomen. Waarom zou ik dan , 10 augustus terwijl mijn geld dan al op mijn rekening moeten staan, er nog over na denken of ik die wel of niet wou?

Aangegeven dat ik graag mijn geld vandaag teruggestort wil hebben, het is tenslotte mijn geld.Ik heb netjes 13 werkdagen gewacht, het is mijn recht om dit geld terug te krijgen. Sanne, van het filiaal in Groningen, geeft aan dat ik vanaf vandaag nog 10 werkdagen moet wachten om mijn geld terug te krijgen. Gek toch? Ik heb aangegeven dat ik hier niet mee akkoord ga. Haar antwoord was: dan heeft u pech want u zou alsnog moeten wachten. Aangegeven dat ik met de manager wil praten: alle managers waren op vakantie en niemand anders kon mij het woord staan. Als ik alsnog met iemand iets wil bespreken dan moet het maar weer via het hoofdkantoor.

Eindstand: ik heb contact opgenomen met Juridisch loket, ik heb een melding gedaan bij consuwijzer, en ik heb een jurist een brief laten opstellen wat betreft mijn terugbetaling. Ik heb hun spookverhaal over mijn contact met een manager op 10 augustus ontkracht door facturen op te vragen bij Tmobile . Daar is de telefoonnummer van Seats Sofa’s niet op terug te vinden.

Als seats en sofa's vandaag mijn geld overmaakt.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Seats and Sofas over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Seats and Sofas in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Seats and Sofas een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Seats and Sofas

Heeft op 14 augustus 2019 om 10:06 geantwoord

Geachte Denisia Orasanu,

Ik heb uw melding in goede orde ontvangen, Ik heb contact gehad met de desbetreffende megastore van Seats and Sofas. en heb van hen bericht terug ontvangen dat er reeds met u contact is opgenomen . Hopende u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet
Peter-Customer service

Alle klachten die gemeld zijn door dvorasanu