Klacht: Scriptiebegeleiding

op 26 september 2017 over Hogeschool Utrecht in de categorie Opleidingen en cursussen

De scriptiebegeleiding van de Hogeschool Utrecht afdelen FE – IGTD is ronduit teleurstellend. Er is geen duidelijkheid over wanneer de deadlines zijn, en studenten worden aan hun lot overgelaten. De begeleiders hebben het zelf te druk met andere werkzaamheden, om scriptiestudenten goed te begeleider. Het duurt telkens een aantal weken voordat feedback in behandeling wordt genomen, voor er gereageerd wordt op het maken van een afspraak en dergelijk. Daarnaast ben ik ondertussen al vier keer van scriptiebegeleider gewisseld, omdat de eerste niet genoeg verstand had van mijn onderwerp, en de twee daarna hadden niet genoeg tijd voor mij waardoor ik door werd geschoven naar een andere begeleider. Ondertussen is voor mij de maat vol, aangezien elke begeleider net weer een andere invalshoek heeft en ik alleen maar bezig ben met mijn scriptie aanpassen, in plaats van afronden. HU moet hier iets aan doen, dit is niet normaal, en gaat ten kosten van de leerlingen, er wordt zelfs studievertraging opgelopen door de onkunde van het scriptiebegeleiden aan de HU.

Ik ben tevreden als de HU capabele scriptiebeleiders heeft: mensen die weten aan welke eisen het moet voldoen (de onderwerpen worden door de ene wel goed gekeurd, en door de andere afgekeurd), en dat er genoeg tijd is voor mij als student. De HU verwacht van mij dat ik in een half jaar mijn scriptie afrond, maar door de laconiekheid en de traagheid van reageren lukt dit niet eens.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hogeschool Utrecht over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Hogeschool Utrecht in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hogeschool Utrecht een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hogeschool Utrecht

Heeft op 27 september 2017 om 12:56 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door ilsep