Klacht: schuld bij Courlux International SA

op 04 september 2014 over Courlux International in de categorie Oplichting

Mijn dochter (net 16 jaar) heeft een brief ontvangen van Alektum Incasso B.V.dat zij een schuld zou hebben bij Courlux International SA.(dossiernummer 00382 00014-0392317).

Het betreft een bedrag van € 3,90. Hier overheen wordt een bedrag voor administratiekosten van € 10,00 gerekend en daar overheen nog eens € 30,– buitengerechtelijke kosten.In totaal dus € 43,92 !!!!!!

Men sommeert haar dit bedrag binnen 7 dagen te betalen omdat er anders een gerechtelijke procedure wordt opgestart waar zeer hoge kosten aan verbonden zijn.

Ten eerste weet mijn dochter niet eens waar het over gaat.
Ten tweede is mijn dochter minderjarig en als er dan al iets overeen is gekomen is dat niet rechtsgeldig omdat mij dochter minderjarig is
Ten derde heb ik e.e.a. gegoogled waarna blijkt dat dit schering en inslag is en het hier dus om oplichting gaat.
Ten vierde snap ik niet dat na al deze honderden klachten er helemaal niets aan gedaan wordt en dat dit bedrijf nog bestaat
Ten vijfde snap ik niet dat Alektum hierover niet wordt aangepakt. Ik kan mij namelijk voorstellen dat veel mensen maar betalen uit angst voor meer kosten waarvan zij profiteren!

SCHANDELIJK!!!!!

Dat er niets betaald hoeft te worden

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Courlux International in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Courlux International een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Courlux International

Heeft op 21 juli 2015 om 09:17 geantwoord

Geachte heer / mevrouw,

Naar aanleiding van de mail die u ons stuurt, kunnen wij u niet vinden in ons klantenbestand. Mocht het probleem nog niet opgelost zijn dan willen wij u vragen om uw postcode en/of uw lidnummer zodat wij u verder kunnen helpen. Als het probleem al verholpen is dan hopen wij dat u naar tevredenheid geholpen bent.

Courlux klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Maroju