Klacht: Schreeuwende kassajuffrouw foodcourt Schiphol Shengen

op 10 augustus 2016 over Schiphol in de categorie Luchthavens

LS,

Ik doe u dit schrijven naar aanleiding van ongewenst asociaal gedrag afgelopen vrijdagochtend 5 Augustus 2016 jongstleden.
Het betreft een van de kassamedewerkers in de kleine foodcourt onderweg richting Gate C in Shengen.
Ik wilde in de vroege ochtend na in de parfumerie wat taxfree te hebben geshopt nog even een ontbijt nuttigen samen met mijn partner omdat wij vroeg aanwezig waren voor onze vlucht. Wij sloten aan bij de kassa met onze sandwiches en vroegen de kassajuffrouw vriendelijk om een zwarte koffie en een cappuccino. Toen de vrouw hierna zeer luid tegen haar collega’s maar in mijn gezicht begon te schreeuwen waren wij in shock!
“Wat voor koffie?” Was de vraag toen nog een keer, want haar hoofd had ze er een moment eerder, even vlak voor haar schreeuwenmoment, niet bij. En ik gaf nogmaals antwoordt.
De geschreeuwde boodschap was duidelijk niet voor mij, maar om op de zeer vroege ochtend door een personeelslid van een foodcourt recht in m’n gezicht te worden geschreeuwd vind ik ronduit onbeschoft!
Ik was zelf helemaal in shock en keek m’n partner verbaasd aan met een blik van “gebeurt dit nu echt?!”
Blijkbaar was de dienstdoende manager niet aanwezig en voelde zij zich geroepen om orders uit te delen aan haar overige collega’s en deed dit door middel van te schreeuwen.
Een andere collega die achter haar stond probeerde de situatie vreemd genoeg ‘op te lossen’ door heel vrolijk antwoord te geven alsof zij heel relaxed “face to face” aan het praten waren. Dit is niet de juiste manier om met collega’s onderling om te gaan laat staan tegenover aanwezige klanten die veel geld neertellen om rustig van een ontbijt te kunnen genieten alvorens hun vlucht vertrekt.

Ik, als betalende klant, heb helemaal niets te maken met een, schijnbaar voor personeel, onhandig beleid, afwezigheid van een leidinggevende of een onderbemande ploegendienst. Helaas waren vele tafeltjes ook nog vol met het restafval van eerdere klanten wat nog niet was opgeruimd door het personeel.
Ik wens ook absoluut niet om door een, door onmacht labiele schreeuwende vrouw, te worden geconfronteerd, zeker niet om 06.20 uur.
Ik verwacht dat wij netjes, correct en respectvol worden behandeld.
De dag was voor een ieder pas begonnen. Ook voor de ontevreden brunette met het onverzorgde lange losse haar.
In de food sector hoor je het lange haar, vanuit hygiënisch oogpunt, vast te dragen al dan niet met een netje of hoofddeksel. Haar blonde collega echter, die haar enigszins probeerde te sussen, droeg haar haar namelijk wel keurig vast en met hoofddeksel.
Het ongecontroleerde gedrag van dit personeelslid is asociaal en onacceptabel! Toeristen weten niet waar het over gaat doordat ze de taal niet begrijpen maar waren ook net zo geschokt als ik en mijn partner en vroegen mij waar dit om ging. Ik kon hen geruststellen dat het niet om ons ging maar het onbegrip van het niet goed te praten plotselinge schreeuwgedrag van de kassajuffrouw was hen ook onduidelijk. Ik moet er niet aan denken dat ik daar met kleine kinderen stond. Hoewel ik nu betwijfel of ik daar überhaupt weer wil komen.
Volgens mij heb ik de situatie reeds duidelijk geschetst.

Vandaag echter kwam ik erachter dat mijn rekening, van 22.65€ bij jullie Schiphol foodcourt, dubbel was afgeschreven van mijn bankrekening.
Dit heb ik vandaag gelukkig recht kunnen trekken bij mijn bank.
U begrijpt dat ik de de combinatie schreeuwlelijk en dubbel de rekening berekenen – ervaring bij deze Schiphol foodcourt echt ronduit slecht en onprofessioneel vindt. Dit had beide niet mogen gebeuren!
Dit is geen service! Zeer teleurstellend!

Ik verwacht uw spoedige respons.
Met groet,

ADV

Tevredenheid wordt bereikt wanneer capabel personeel mij respectvol kan bedienen, hoge prijzen daar gelaten.
Teruggave van rekening en nieuw personeel lijkt mij gepast.

In afwachting van uw reactie
Met groet.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Schiphol

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Schiphol nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Davidovich